lördag 9 januari 2010

Summering av jullovet

Då hade jag tänkt summera jullovet i några bilder!

Det började med decemberfesten, tema "Pyjamasparty". Jag och Josef gick inte som Adam och Eva egentligen, utan var mer ute efter nakenhetseffekten. Och såhär fint blev kortet på oss och min bror Fredrik:

Sedan var det jul som firades hemma och på Smögen:

På nyår var vi på Nysätersvallen norr om Särna i Dalarna:




Och i januari 2010 har det varit riktigt kallt här i Halna. Igår kväll var det -24. Och då blir träden frostigt vita och fina:

PS: Om ni vill se mer härliga bilder från Nysätern -gå in på Facebook eller på Alma's blogg!

4 kommentarer:

ALMA sa...

Jättefina bilder! Spexiga dräkter :) Här har det varit 35 minusgrader som kallast natten till onsdag och jag tror inte det varit under 20 sen dess! Galet!

Ellinor sa...

Jag lånade kostymerna av två i vår klass som hade klätt ut sej till Adam & Eva på en fest!
Bra att du kikade in på min blogg, för jag kom på att jag hade glömt tipsa om dina bilder i mitt blogginlägg!
-Låter härligt med så kallt! Himlen blir så klart blå och träden helt frostiga! Men hur går det att sova i kylan???

Anonym sa...

Mmm, man vänjer sig vid det kalla. Även medierna, visar det sig. På Västnytt i SVT i kväll presenterades vädret så här: "...och så blir det milt i hela regionen, mellan -12 och -5 grader." Sover du utomhus, Alma?
Ellinors svärmor Anna

ALMA sa...

Ja, man vänjer sig snabbt! Idag var det "bara" 18 minusgrader ett tag. Varmast på länge. Ja, jag sover ute. På Josefs gamla tipiplats till och med. Det går bra nu, när man vant sig lite vid kylan och rutinen att ta med vatten ut i termos (annars fryser det över natten) och stoppa ner de kläderna man har innerst i sovsäcken på kvällen (annars blir det inte roligt att ha på sig dem nästa morgon.