måndag 8 februari 2010

Liten ekonomi

Mikroekonomitentan är så svår att den är ökänd på det internationella civilekonomprogrammet här i Linköping. Jag gjorde den för två veckor sedan och jag tillhörde de 35 % (det brukar vara 40 %) som klarade tentan. Det gick till och med så bra att jag lyckades med bedriften att vara en av de 11 (utav runt 100) som fick VG.

Nu är jag riktigt nöjd med min prestation och tänker att jag verkligen förtjänar den där EU-resan som jag har köpt biljett till. (ELIN (Ekonomföreningen i LINköping) anordnar en bussresa, 1 natt i Bryssel, 3 nätter i Paris, 1 natt i Berlin).
Jag känner mej så otroligt nöjd att jag funderar på att vara med i en tävling. En tävling där man kan vinna en tatuering. Jag är så otroligt feg att jag knappt vågar köpa nya örhängen -hur tusan ska jag våga skaffa en tatuering??? Jo, om jag vinner en tävling, då kan jag inte dra mej ur. Då MÅSTE jag tatuera mej. Smart, va?

3 kommentarer:

Hanna Joel sa...

Åååå vad skönt att du klarade tentan! Glömde skriva det när vi chattade... :P
Grattis!!!
Jag tycker absolut du ska åka på resan, fast jag skulle gilla mer om du följde med på Taizéresan. :)
Jag tycker däremot inte att du ska tatuera dig... But it's up to you. :)
Kramelikram!

Anonym sa...

Mamma sa

En gång till Grattis till den klarade tentan.
Paris är en underbar stad, när ska du resa?

kramar

Ellinor sa...

Hanna: Jag vacklar fram och tillbaka angående tatueringen så det kommer nog inte bli någon i alla fall, men jag kan ju se hur långt jag kommer i tävlingen ;)

(Mamma, du kan börja läsa ungefär här...)

Det blir ingen Taizéresa, men här följer en kort beskrivning av Eu-resan:
- 3 länder på 7 dagar med diverse ekonomstudenter. Inplanerat är ett besök på Eu-parlamentet, lite företagsbesök, ett besök på Exportrådet i Berlin, en avslutningssittning och en massa fri tid!
Alltså, god mat och shopping!
Det blir buss ner och hem, så lite Taizé-feeling ska jag nog få också ;)