fredag 8 augusti 2008

Kryp

Lite drygt en och en halv vecka sedan: Jag låg och halvsov på sidan i sängen och kände att något strök mitt bröst (nej, det var inte Josef..). "Aaaaaargh! Josef, tänd lampan! Ett kryp! JAG LOVAR, DET ÄR ETT KRYP I SÄNGEN!!!". Josef tänder lampan och mycket riktigt: -en fet, svart skalbagge kryper omkring på min sida av sängen...

En dag senare: Jag är i Blombergs hamn och ska gå på toaletten. När jag sitter där och tänker på den hemska upplevelsen jag hade natten innan märker jag att en tvestjärt kryper uppför mitt ben!

Igår: Gick jag och Josef på bio. På hemvägen myser jag ner mej i kragen på jackan. Sitter och pratar med Josef och out of the blue kryper en spindel in i min mun! Då har den äckliga varelsen suttit på min jacka och krypit via kragen! Jag sparkade hej vilt omkring mej och Josef höll på att bli riktigt förbannad på mej eftersom jag inte var särskilt trafiksäker...

Att de är på mej när jag rensar ogräs på jobbet kan jag förstå. Det är inte konstigt att de blir irriterade när man gräver i deras hem, men jag klarar inte av kryp i bilen, på toaletten eller i sängen... Någon som håller med mej?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag klarar inte heller av små kryp.. och getingar ska i inte tal om *ryser*

Anonym sa...

hej ellie. grattis till körkortet! det var ju i och för sig inte så förvånande att en superwoman som du klarar av allt hon tar sig för. ;) Är ni i korkarna eller? kanske en fika nån dag? jag bor nämligen hemma, träffar min mor och min far, tar promenader och läser en bok. DVS, Jag dör osv. Vi hörs snart. kram.