måndag 1 juni 2009

Friskies -när du får oväntat besök

En ny katt har dykt upp. En svart katt.
Ibland har jag trott att det är Munchkin (vår katt), men sedan har man upptäckt att Munchkin är på två ställen samtidigt -och då kollar man lite mer noggrannt och ser att en av dem inte är Munchkin.

Idag var han här igen. Den nya katten. Den som inte är Munchkin. Det är en väldigt skygg katt och jag fick en bild.
'

Min nya taktik är att alltid ha kameran med mej och ta varje tillfälle att få en intressant/fin/rolig bild. Den failar ganska rejält oftast, men idag hade jag den bredvid mej när katten kom, eftersom jag hade tagit kort på mammas rhododendron. Hon vill nämligen övertyga Josef om att de är fina. Josef hatar dem. Men, i ett desperat försök att få honom att ändra sej lägger jag ut bilden på blomman/busken också.
'

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det går nog i arv, jag gillar inte heller dessa växter, fast jag måste ändå tillstå att de vita är OK. De 4 lila som vi hade här hos oss har jag grävt upp och försökt pådyvla bl a familjen Olsson, men den gick inte in i den nya fina bilen! Men korten var fina, Ellinor.
"Svärmor"

Lillebror sa...

Den nya katten är ju jättefin. Hoppas vi kan adoptera honom..

Ellinor sa...

Svärmor: Jo, mamma var ledsen över att de inte kunde följa med hem till Halna, men jag gillar dem inte heller, så jag var glad.
Tycker den vita är ganska fin. En är lagom.

Lilebror: Jag vet! Precis så tänker jag också! Vi får se om han tillhör någon annan. Men han är väldigt skygg, han kanske aldrig blir tam.