torsdag 15 oktober 2009

Mycket händer

Första kursen är avklarad. Alla arbeten är inte rättade, men inlämnade.
Och nu har jag börjat med tyskan och valt till en retorik-kurs.

Idag ska jag till Stockholm på ett litet möte. Och lördag till söndag är det möte i Uppsala. Alltså har jag en hel fredag ledigt och då ska jag träffa teologstudenter i Uppsala!

Nästa vecka, torsdag till söndag, blir det en resa till Tyskland med Skara stift. Det verkar väldigt spännande och givande.

Och i denna bloggtorka kan jag i alla fall erbjuda ett roligt klipp: Parodi på Anna Anka i Robins. De första 1,20 är riktigt bra! Folk har lite olika perspektiv på världen vi lever i.

4 kommentarer:

Rasmus sa...

Det där klippet är skitbra! Hon låter faktiskt jättelik två av dem.

Anonym sa...

Älliss!!
Det är ju dammatch idag och du kommer inte att stå i båset och skälla, kommer att vara lite ovant!! Jag vet ju inte om jag kommer att känna igen några spelare heller, men hon som har en mamma kommer säkert att vara med ;-)

Ellinor sa...

Rasmus: Jag vet! Mimiken till hon med stora håret är uuuunnderbar och hon spikar både Anna Ankas dialekt och intellekt!

Anonym: Känns ovant för mej också. Och rumour has it att hon med mamma har slutat... Hoppas du fick några bra bilder och att det gick bra för dem!

Anonym sa...

Jag såg inte hon med mamma idag, hon kanske har slutat, synd hon var söt på isen.
Nja, det är ju risigt ljus i hallen så bilderna blir inget vidare. Tornados förlorade dessvärre med 0-9 :-(