onsdag 10 december 2008

Internt skämt

För några veckor sedan satt jag, mamma och pappa och såg på tv. Eftersom vi är lata och sitter kvar framför tv:n under reklampausen fick vi se reklam för bl.a. "Bonde söker fru".

Mamma: Jag förstår mej inte på det där programmet. Hur ska man kunna hitta en partner via ett tv-program?!
Ellinor: Tja.. det är väl precis samma sak som folk som hittar någon via en kontaktannons eller på internet..
Pappa: ..eller i ett dike nånstans!

När jag sedan åkte bil med två herrar diskuterade de just ovannämnda program. Och de var så manliga att de inte kunde säga ordet homosexuell. Det blev mer: "och så har de en sån där.. sån där.. Tänk att visa hela sin, ja, du vet.. att man är. En riktig.. hom.. för alla! En sån där.. du vet!" För de var riktiga karlar! De intressantaste samtalsämnena de kunde hitta på handlade om toalettbesök. Dagens roligaste var när GPS:en inte var uppdaterad, så det såg ut som bilen åkte mitt i skogen istället för på vägen och det de störde sej mest på i hela, vida världen var att bilen tjöt när man åkte utan bältet fastspänt.

Man 1: Åh fy fan, jag hatar det där jävla pipet! Helvete!
Man 2: Ja, ska det va så jävla svårt att stänga av skiten?!
Öhh.. genom att ta på sej säkerhetsbältet, kanske..?

19 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha. jag älskar män. jag är nog en så där... ehh... öhh... du vet... människa.

Anonym sa...

Det var länge sedan jag hörde talas om det berömda diket - fyllt med romantik :-)

Gammal Alkis!

Anonym sa...

Vilka män torde detta ha varit?

Anonym sa...

Homosexualitet är ju trots allt en sjukdom. Det får man inte glömma vid liknande tillfällen.

Men på ett mindre seriöst plan är det där med bilbältet ganska konstigt. Jag tycker det är upp till personen att själv avgöra huruvida han eller hon (oftast han) vill ha bilbälte. Är man så mossig och envis att man vägrar ha bälte så tycker jag inte att en maskin ska tvinga honom/henne (oftast honom) till det. Läste en lustig grej om en man som krockade och slog huvudet i ratten, men klarade sig utan några som helst personskador eller minnesförluster. Enda han råkade utför var att han blev bög. Det kanske man skulle berätta för gubbarna som tycker homosexualitet är något konstigt och vägrar ta på sig bälte?

Det här blev en hel uppsats. Kommer du betygsätta den? Jag tror själv att jag ligger på ett starkt G.

Ellinor sa...

Niclas: Nej, du är en snygging!

Tom: Ja, romantik kan man inte få nog av!

Fredrik: Du känner dem inte. Det gör knappt jag heller. Vi bara samåkte för att vi skulle till samma ställe..

Marcus: Välkommen tillbaka!

Anonym sa...

En hjärnskada som skiftar en persons sexuella läggning? Tillåt mig starkt tvivla. Inte för att historien inte kan vara sann, men det är nog troligare att traumat av bilolyckan gjorde att hna insåg att han var homosexuell och att huvudskadan gav honom en ursäkt inför sig själv.
Inte för att det är helt helt omöjligt, men starkt otroligt.

Och när vi är inne på ämnet:
http://www.youtube.com/results?search_query=zombies&search_type=

Ellinor sa...

Fredrik.. vad har gay-ämnet med zombies att göra...?

Anonym sa...

"Tom: Ja, romantik kan man inte få nog av!"

Jag tar det som en invit :-)

Vill du höra dikes-historien på ett mycket mer utsvävande sätt än den varianten som mamma berättar så får du höra av dig!

Fruktansvärt gammal alkis

Anonym sa...

Åh, Ellinor. Jag älskar din blogg. Det finns så många människor här som lever i total avsaknad av humor, och jag menar för en gång skull inte dig. Jag har nån konstig form av respekt för dig. Nu ska jag spela "Bitches ain't nuthin" och ta på mig själv. Var precis på världens sämsta hiphopklubb och hamnade nästan i slagsmål med några brats på vägen hem när jag skrek "vi önskar livet ur dig! Förvandlar ditt skelett till en sprängskiss och ditt nervsystem till marängsviss!". Vad hände med ungdomen? När blev timbaland "inne"? When I die, fuck it, I wanna go to hell! Cause I'm a piece of shit, it ain't har to fucking tell! HÄPPÅLÄ!

Anonym sa...

Hej. Intressanta ämnen :-) Har jag bejakat min kvinnliga sida i många år som bältesandvändare även i lastbilen? För övrigt tycker jag pojkar är smarta som oftast väljer flickor som partner eftersom flickor är smartast!
Tommy j.

Anonym sa...

Ellinor:
http://www.youtube.com/watch?v=1ZuK_wYrqp8
Okej okej, den här länken kanske funkar bättre.

Ellinor sa...

Jaha! Här är man borta i en dag och då skrivs det kommentarer som tusan! Men det uppskattas!

Tom: Nu får du sluta upp med att tala i gåtor! Finns det en annan variant??? Har den uppstått i din fantasi, eller har jag vuxit upp med någon sorts censurerad version?

Marcus: Tack för alla fina komplimanger! Och if you are reffering to my twin brother, så kan jag meddela dej att han älskar att vara ironisk!

Tommy: Jag åkte bil med dem idag med och de klagade på pipet som vanligt! Jag skulle inte vilja säga att du är mer feminin för att du använder bälte, utan håller mej till Marcus version, alltså att du inte är mossig och envis! Det låter ju bättre! Och det där med att vi tjejer är smartast har jag redan hört ;)

Fredrik: Tack för länken, den var ju asbra!

Anonym sa...

Min version är lite mer utsvävande än din mors, man är väl för mycket av en romantiker tror jag :-)

Alkis på ålderns höst!

Anonym sa...

Tom: Hehe, jo, det skulle vara kul att höra en annan vinkling på den gamla skrönan ^^

Ellie: Jag vet. Sådan person sådan länk, som det gamla djungelordspråket lyder.

Anonym sa...

Det var en gång för länge sedan en liten flicka, vi kan kalla henne för Syltan, Syltan bodde i ett exotiskt land som hette Schweiz.
Syltan kände sig väldigt ensam och ledsen, hon frös men hade inte tillräckligt med pengar för att köpa svavelstickor så Syltan fick gå till den lokala krogen för att köpa sig en kopp kaffe.
Syltan skulle precis gå ut i ösregnet igen när en blixt slog ned i byggnaden tvärs över gatan, i samma sekund öppnade sig dörren och där stod den stiligaste karl Syltan någonsin hade sett, vi kan kalla honom Sven-O.
Syltan blev tvungen att sätta sig ned, i hennes huvud ekade det - "explendido, magnifico, honom ska jag ha".
Syltan såg med andakt på när Sven-o åt sin chaffis-lunch.
När Sven-O reste på sig, betalade och gick ut till sin 24-meters svenskregistrerade lastbil så insåg Syltan att det var nu eller aldrig.
Hon sprang ut och startade sin Renault CV-2 och drog ut på autobahn, hon var snart ikapp Sven-O som var en rättskaffens man och följde hastighetsbegränsningen.
Syltan körde om Sven-O, svängde tvärt in framför honom, drog i handbromsen och bilen rullade av vägen och stannade rykandes i diket.
Sven-O handlade instinktivt, parkerade på vägrenen, rusade fram till Syltans bil, slet upp dörren, lyfte upp Syltan i sin famn.
I samma ögonblick som Sven-O såg Syltan i ögonen upphörde regnet, solen sprack igenom de täta molnen och det hördes kyrkklockor som ekade över nejden.
Sven-O sa - "wie geht es kleines hübsches mädchen, varför kör du inte bilen på vägen som de andra tjurarna... jag menar..."
Sven-O reste på sig, gick iväg med Syltan, i sin starka famn, mot solnedgången.

Vad jag vet så håller Sven-O fortfarande Syltan i sin famn, någonstans i ett civiliserat land och ibland tänker Sven-O för sig själv - "Vad hade väl jag varit idag om denna kvinna hade kunnat köra bil?"

Alkoliserad som lever på övertid.

Anonym sa...

I det där landet med de många bergen som ligger mitt i Europa är alla smygbögar...

Ellinor sa...

Anonym nummer 2 (alltså inte Tom, AKA Alkisen): Vilken otroligt välmotiverad och intelligent kommentar. Den bidrar verkligen till diskussionen här på min blogg. Tack!

Anonym sa...

Vadå, du kan ju inte förneka att han/hon har en poäng.

Ellinor sa...

Mackackty Mack: Okej, you win. Men jag kan förneka dej.