torsdag 22 april 2010

Tankar innan natten

Tjoho!

Innan jag ska lägga mej tänkte jag dela med mej av två tankar som har dykt upp i mitt huvud idag:

1. The Flight of the Conchords är på SVT1 just nu. Och alla som har missat Hiphopopotamus borde sen den omedelbums.

2. Kronprinsessan Viktoria tänker tydligen låta pappa kungen överlämna henne i kyrkan den 19:e juni. Angående det kan jag bara hålla med denna Aftonbladet-artikel. Sådant hör inte hemma i dagens moderna samhälle. Alla människor ansvarar för sej själva och kan vara ihop/gifta sej med vem de vill. Ingen behöver be pappa om lov, och ingen behöver bli överlämnad av pappa. För vår man (eller kvinna heller för den delen) styr inte våra liv, det gör ju vi.

Sleep tight
Ellinor

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag håller helt med dig om pappa-grejen Ellie! Skulle det bli aktuellt med bröllop för mig någon gång, ja, då sitter far min vackert där tillsammans med de andra. Gå kan jag göra själv, precis som att jag själv kan fatta beslut om vem jag vill gifta mig med.