måndag 26 april 2010

Trafikkaos gånger 2

Helgen har varit händelserik. I fredags var jag påväg till Linköpings station, på min cykel, då jag blev påkörd av en annan cyklist. Vi cyklade jämsides när han gjorde en vänstersväng (utan att signalera på något sätt..) och då körde in i mej och min cykel.
Ingen blev skadad (jag blev mest förbannad) och jag cyklade vidare, så fort jag återfått balansen, och hann med mitt tåg.

Sedan var det distriktsårsmöte i Stockholm på det otroligt vackert belägna Graninge stiftsgård. Årsmötet var givande och det fördes många diskussioner. Faktiskt så många att jag inte hann ta några kort på stiftsgården och omgivningarna. De har en hemsida, men den gör inte gården rättvisa. Jag hann inte heller med mitt tåg hem, utan fick kontakta min älskade Josef som bokade om till ett mycket senare tåg.
Kl. 00.45 kom jag hem till lägenheten i Linköping och stackars Josef, som skulle upp kl.06 idag, var uppe med mej någon timme till, så vi kunde prata om hur vi hade haft det i helgen. Nu är han ute på praktik med en mellanstadieklass. Jag skickade ett sms till honom och kollade hur det var med energinivån idag. Och svaret?

"Jag är lite gäspig, men annars är det bra. Jag är tydligen "brorsa" med en elev och "bästis" med en annan."

1 kommentar:

Malin sa...

Det är bra att det händer mycket kring dig hörredu! Haha, Josef, Josef! Och mellanstadieelever framför allt! :) Hur kan man vara brorsa och bästis samtidigt? Jösses, när jag gick i mellanstadiet kunde man knappt säga något till, jag menar, de som ens gick klassen över. Det är lite härligt att man har en lite mer avslappnad attityd idag. Fast Josef själv kanske inte håller med om detta... Haha.