onsdag 12 januari 2011

Ångestframkallande film och tv

Just nu ser Josef på tv. Varför gör han det? Ja, det kan man ju fråga sej.
Det är nämligen så att vi har fått ett tv-spel av familjen Olsson i julklapp och då var vi tvungna att köpa en matchande tv, då vi inte hade någon..

Så tv-spelet har testats i Linköping och det gick mycket bra. Något som däremot inte går lika bra är att hålla sej borta från onödiga program på tv:n. Just nu, t.ex, tittar Josef på något som heter Bibliotekstjuven, ett väldigt ångestframkallande drama som jag klarar mej utan. Jag har sett Woody Allens Match Point, då behöver man ingen bibliotekstjuv.

Nu börjar valet inför utlandsåret närma sej på riktigt och jag har sållat ner de 17 alternativen något. Nu återstår:
  • München
  • Bayreuth
  • Konstanz
  • Mannheim
  • Berlin
  • Bern
  • Wien

Exakt varför är svårt att förklara, men i det stora hela tog jag bort alla alternativ som var i norra Tyskland och sedan har jag kollat lite på kursutbudet och på städerna i allmänhet. Vi får se vart jag hamnar till slut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej.
Minns åren utan tv som fria år...
tv är en stor tidstjuv, tyvärr.
Ha det bra.
Tommy j.