måndag 17 januari 2011

Berg eller inte berg?

Det var ju väldigt trevligt att ha bergen så nära inpå sej i Innsbruck. Så det är både tack vare de härliga dialekterna och tack vare bergen jag söker mej söderut.

Under kvällen har jag mejlat några studenter som just nu läser i de städer som jag är intresserade av. Inom en hyfsat snar framtid borde jag ha lite bättre koll på Berlin, München, Mannhein, Konstanz, Wien och Bern. Dock läser ingen just nu i Bayreuth, men där har jag en annan kontakt.

Sedan var jag dum nog att titta på vad Linköpings Universitet erbjuder för utlandsplatser i ekonomi som riktar sej till alla studenter på Filfak och alltså inte är reserverade för just mitt program. Och vad hittade jag då? Jo, en till stad. Och jag som hade tänkt börja korta ned listan.

Icke. Dornbirn är nu tillagt. 45 000 invånare och fin-fina berg, samt nära till Schweiz. Spana in bergen i området:
Oberfallenberg (och det som brinner på bilderna är bara en påsktradition, ingen mordbrand)
Karren
Mörzelspitze (och nej, jag menar inte Mitzelspitz..)

Ska dock kolla upp om de har NEK-kurser. Om inte blir ju det listbesöket kortlivat.

Inga kommentarer: