torsdag 24 februari 2011

Tråkigt på campus

Tänkte bara kolla min mejl och leta efter lite info om Fisher-effekten som vi läser om nu på internationell ekonomi. Men jag hittade förstås roliga nyheter också. (Fredrik ledde mej in på det, eftersom han hade länkat till den tyske ministern som blev av med sin doktorstitel).

Detta kan vara något av det knasigaste jag har läst. På ett diskussionsforum (där det diskuterades atombomber) har en fullmäktigeledamot från Grums, Victoria Wärmler Ohlson, skrivit "hellre en vätebomb än islam" och förklarar sedan detta med "Jag kommenterade dock inte att jag föredrog en vätebomb mot islam, utan jag föredrog den i stället för islam. Det är stor skillnad" och att hon inte visste vad en vätebomb var...

Okej, men då vet vi. Topp tre saker som fullmäktigeledamot Ohlson inte vill ha i Sverige är:
1. Atombomb
2. Islam
3. Vätebomb

Och topp tre saker som jag inte vill ha i Sverige är:
1. Okunniga och nonchalanta politiker
2. Diskriminering
3. (egentligen på plats 1) okunniga och nonchalanta politiker som diskriminerar och inte ens kan hitta några vettiga argument för det.

Men som tur är har you-tube-kändisen från Filipstad avgått.

Inga kommentarer: