söndag 20 juli 2008

Igenkänningsfaktorn är hög

Det som är roligt med Tjuvlyssnat är att man ofta kan känna igen sej. Alla har vi varit med när någon har sagt något roligt eller korkat någon gång. Jag har inte varit inne på sidan på ett tag, men de senaste 20 minuterna har jag läst igenom alla tjuvlyssningar juni/juli. Uppdaterad och klar. Om jag har vaknat på fel sida en dag, skulle den här tjuvlyssningen helt klart kunnat vara jag och Josef:

Ett par ~20 sitter på sätena bredvid varandra på tunnelbanan. Tjejen har suttit och smsat ett bra tag och killen försöker lönlöst fånga hennes uppmärksamhet genom att nafsa henne i örat, leka med hennes hår och smeka henne på halsen. Till slut lägger han huvudet på hennes axel och suckar. Han borrar in ansiktet i hennes kofta och rör kärleksfullt huvudet fram och tillbaka. Tjejen tittar irriterat upp från mobilen.
Tjejen: Vad fan gör du? Sitter du och torkar av snor på min kofta?

Tack Tjuvlyssnat.

5 kommentarer:

Rasmus sa...

Hejsan! Jag hade visst en inställning på att man bara kunde kommentera en vecka efter att ett inlägg skrivits.

Förövrigt så gissade jag att bilden var från Josef eftersom det inte lär finnas så många svenskar vid namn Josef K åkandes på vägarna i den tysktalande Gebieten. Och jag fick rätt!!

Ha de bäst!

Anonym sa...

Är det bara jag som tycker att tjuvlyssnat känns lite för mycket som dom där böckerna Mark Levengood gav ut och hävdade att barnen hade sagt alla stolligheter medans det i själva verket var han och Jonas som tagit åtta glas rödvin för mycket och fnittrat så det klingade i diamantskålarna? Kuriosa: det var kanske världens längsta mening.

Anonym sa...

Nejdå, Eddings har skrivit längre.

Är det där med Levengodd ett fakta eller en teori?

Anonym sa...

Eftersom jag säger det är det sant och likaså fakta. Hälsingland.

Jenny sa...

Hej Elliebabe! Nu har det gått en halv evighet sedan Innsbrucks alper försvann från synfältet, och än så länge lever jag bra ändå. Jag kom in på juridik i Göteborg, mot alla odds! Yay me! Johan kom in på Handels i Stockholm, duktigt av honom, jag är stolt som en höna. Så till hösten blir det distansförhållande som gäller, vi har pratat mkt om det, och det känns så okej som det kan kännas när pojkvännen ska flytta femtio mil bort och stanna fem år.
Eventuellt ska vi imorgon träffa Björnen och Andreas. Har inte träffat någon (förutom J då), så det ska bli kul. Men jag saknar ju dig med! Vad sysslar du med nu? Inga visiter till Götet inplanerade? Om du ska hit så måste du höra av dig till mig! Saknar dig tjejen!