tisdag 21 oktober 2008

Work in progress

Så, vad händer i Halna en dag som denna? Inte mycket, men det har hänt en hel del de senaste veckorna. En vägg i köket har slaktats hänsynslöst och ett helt nytt rum har väckts till liv.
Bilder på "före" och "efter" kommer till helgen när allt förhoppningsvis är 100% klart. Nu är det de sista detaljerna som återstår och de tar alltid längst tid..
Nu: spännande bilder på bl.a. hårt arbetande människor:

Min bror Tobias. Visst är vi lika? Framförallt skägget.

När det byggs om får man räkna med kaos. Detta var den plats där det fanns minst saker..

Man får också räkna med att måla om, t.o.m. flera gånger om man är missnöjd med färgen. Min mamma tyckte att denna färg var "för tråkig". Jag var helnöjd med den! Men det är ju mammas kök, så hon fick måla om..

Jag tycker i alla fall att hon valde ett bra golv!

Och min mamma är också ganska bra..!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Woho! Jag kommer hem i lagom tid för att slippa.

Kommer bli spännande att se allt vad ni gjort sen!

Anonym sa...

oj vad fint :) kolla din mammas arm förresten. hon är ju värsta bodybildaren! hon har en väldigt stor axel i alla fall!

men jag jobbade ändå häromdagen... fast jag hade "ont i nacken" så därför fick jag stå i kassan eftersom det är roligast! värsta bra! men det var trevligt att du var här. vi ses snart igen! kräm.

Ellinor sa...

Fredrik: Lucky you.. Nej, jag och Tobbe har inte jobbat livet ur oss direkt, utan vi har mest varit med och hjälpt till där det har behövts. 4 pers på en relativt liten yta blir ju bara komplicerat. Tobbe har stått för våldet och jag för finjusteringarna!

Niclas: "Ont i nacken" haha :D Du får komma till mej nästa gång!

Ellinor sa...

Just det, det där om bodybuilder ska jag säga till mamma! :D Hon ser ut typ som jag, fast 30 år äldre bara. Så hon är ganska normalt byggd.

Anonym sa...

Det vore så sjukt kul att ses! I värsta fall så kan jag ta mig till Töreboda, så du får visa mig denna surmulna stad från en annan vinkel?

Jag tror dock att jag töntat bort ditt nummer. Har du kvar mitt? Maila mig på ellstrom.linus@gmail.com, så löser vi allt sådant snarast möjligt. Arrgh! Så kul!