söndag 16 november 2008

Hjärtats orkester

I fredags var jag på en spelning med Hjärtats orkester. De var ruskigt bra och stämningen var hur skön som helst! Jag kände en sådan värme och glädje som spred sej från mina läppar, som följde med i varje ord i varje låt, till mitt hjärta, till min själ, till hela min kropp. Underbart och mysigt är väl två ord som får sammanfatta kvällen.

Bilder kan man hitta på Josefs blogg. Där nämner han även något om att vi fick en del av en låt, så jag får väl ta hela historien (som är väldigt kort).

Låten "Sju dar för länge" (lyssna på låten här) handlar om ett distansförhållande och killen är så kär att han tycker att en vecka ifrån henne är mer än han klarar av. I andra versen sjunger han (min favoritdel i låten):

"Jag har hört, att det är skönast att frysa ihjäl,
alldeles innan tinar visst din själ.
Men jag tror inte att det ordnar sej,
med någon kyla mellan dej och mej."

När vi var på Haket och Nils (sångaren i bandet) sjöng just de raderna vände han sej mot mej och Josef, pekade och sjöng "men jag tror inte att det ordnar sej, med någon kyla mellan er två.". Och det tror inte vi heller, därför satsar vi på värme just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va? Var nisse där också? Eller var det en annan?
Kul att ni hade kul!

Ellinor sa...

Nils är sångaren i bandet. Det framgick inte av min text, så jag har lagt till det nu.
Kramar