tisdag 11 november 2008

Overheard

Tuffa, hårda hockeykillar -de slår verkligen allt.

I ett omklädningsrum i Töreboda ishall.
Ett hockeylag med pojkar i 12-13-årsåldern skojar runt efter träningen och för liv som en mindre elefanthjord (okej, jag erkänner: jag har ingen aning om hur en mindre elefanthjord låter, men det var i alla fall associationen jag fick..). Plötsligt skriker en pojke mycket högre än alla andra.
Pojke: "Hallå, är det någon här som aldrig har kysst en tjej?!"
Tystnad sprider sej, sedan hörs lite mummel.
Pojken igen (överlägset): "Alltså, jag menar en riktig tjej!"

Mumlet gick ej att urskilja, men om jag skulle sätta 1000 spänn på en mening skulle det bli något i stil med "Jag har pussat min mamma."

Idag hade jag klass 7C (varav 50% är hockeynördar) i matematik och NO. Jag delade med mej av historien (men inte slutsatsen) till mina elever, som jag tänkte skulle skratta gott åt småpokjarna, men vad händer? Jo, en kille säger "Meh, det var ju Danne som sa det!"
"Va?!" sa jag, "Var det ni?"
Och då säger en kille längst bak "Och det var jag som sa att jag hade pussat min syster."

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe, TABBE

Anonym sa...

Pinsamt ^^

Josef K sa...

fint det där. hihi

Anonym sa...

ajajaj. gud vad festligt. Att vara ellinore och att ha tysnadsplikt måste vara en jobbig situation...

men i förbifarten: jag blev precis lite besviken på en vän och då kom jag på att du är den mest rakryggade, sanningssägande och ärliga vän jag har. Det är väldigt fina egenskaper, som faktiskt inte alls är självklara, trots att de är självklara hos dig. jag tycker om dig för det. (och lite för andra saker ock)

Anonym sa...

Mjo det kanske är så, men det är ju ingen actionrulle, mer drama/kärlek eller så...
men tag tyckte en var rätt skön ändå :-)

haha du kan ju komma och se andra filmer om du vill ^^
har ju en hög om man säger så :-)

Rasmus sa...

Hahaha, ja sånt händer ofta om man är en person som inte kan hålla tyst samtidigt som man bor på en liten ort. :D

Anonym sa...

heeej! Vad skoj att du bloggar hihi. här måste man ju läsa :) ja visst är den snygg, längtar tills den kommer :D hur är det med dej annars?kram kram