onsdag 26 november 2008

Magnus Betnér

Var med pojken och såg Magnus Betnér i Lidköping i tisdags. Det var väldigt roligt (tjaa.. vad hade man förväntat sej av stand-up comedy..?). Faktum är att det var skitkul! Det var en helt annan känsla att sitta i publiken och skratta tillsammans med folk än att kolla på TV:n.

Förra helgen var jag i Göteborg (har ju redan skrivit om Hjärtat) och hade trevligt tillsammans med en massa goa personer. En av dem var Rasmus, som fullkomligt älskar Magnus Betnér. En kväll fick Rasmus ett telefonsamtal från en gemensam vän, som sa:
"Hej, jag sitter här och ska kolla på Magnus Betnér. Om bara några minuter går för-komikerna på. Det ska bli så jävla kul! Och biljetterna är slut, så du kan inte komma."
Jahapp.. Rasmus blev inte superglad direkt. Jag funderade på att göra en repris på den i tisdags, men jag puttade ner den onde mannen med horn från min axel och fokuserade på att ha trevligt utan skadeglädje istället, för omväxlings skull.

Och här kommer foton från Gbg:

Johanna (töreboding och gymnasiepolare) och Josef på en spårvagn

Kajsa (Ibk:are!) och jag på ett café

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hah, jag tror jag vet vem du syftar på, en viss rödhårig man? Jag sprang nämligen på denne gemensamme bekantingen när jag var och såg Betnér på Handelspuben (Handels egan lilla luffiga källarpub) en kväll. Håller med om att det är en helt annan känsla att vara där! Dock blev Betnér så jävla full, och pratade skitlänge, och sa en hel del inte så genomtänkta saker (uppmanade alla att gå och ta livet av sig var väl inte jättekäckt). Men i början och slutet var han kung! Saknar dig sötnos!

Anonym sa...

Jag tror du tog rätt beslut som lät bli att ringa! :)

Anonym sa...

Standup från Sverige är ungefär som fotboll från San Marino. Jättedåligt.

Ellinor sa...

Jenny: Jaha, i Lidköping var han nykter (drack bara vatten -under showen i alla fall..) men han sa en del saker som inte var så genomtänkta. Han drog en del grejer lite för långt.
Men det var askul!

Marcus: Har du sett Bentérs "Inget är heligt"? Den är ju svinbra! Men läsningen om San Marinos fotbollslandslag på wikipedia är fanimej bra nära!

Anonym sa...

Ja, jag har sett den. Kolla på standup av till exempel Louis C.K, Ricky Gervais och Jimmy Carr. Vad har Sverige? Johan Glans, Magnus Betnér och Björn Gustavsson? Usch!

Anonym sa...

Jag skrattar mer åt Ledin än vad jag skrattar åt parlamentet!

Anonym sa...

Du har helt missat allt om Lidl sedan det kom till Sverige?
hur personalen från början inte fick mer än tidsanställning, inte fick va med i facken, inte fick le eller typ va trevliga mot kunderna.
Alltsom oftast var tex frukt och grönt ruttet och en hel massa annat.