lördag 10 januari 2009

Jullovet

Under julledigheten har jag och Josef åkt fram och tillbaka mellan Halna och Lidköping sisådär 1000 gånger. Men det har varit jättetrevligt ändå och inte särskilt stressigt, eftersom vi har gjort ingenting.

Men, det har blivit lite utflykter med familjen Olsson i Halna. Varför? Jo, min tvillingbror Fredrik har en ny flickvän som heter Jenny och då måste man ju visa henne allt som finns att se i Halnatrakten. Jag har inte tänkt på att vi flängt omkring så mycket med Jenny förrän Josef sa det: "Ellinor, har du tänkt på att Jenny måste tro att din familj alltid gör saker tillsammans. Och det stämmer ju inte alls." Japp! Min familj gör faktiskt sällan saker tillsammans, kanske för att vi är tillsammans hela familjen max 1-2 gånger om året.

Så nu tror Jenny att vi alltid är hurtiga, har nybakade kakor i alla skåp i köket, att vi åker på äventyr tillsammans varje söndag och att mina föräldrar är superduktiga på att organisera små utflykter för hela familjen. Ojojoj, vad fel hon har. Stackars, vilseledda flicka..
Men det har varit supertrevligt nu under julen. Jag kommer sakna det sedan när Jenny blir en naturlig del i familjen och mamma släpper pressen. Då blir det back to business as usual. Alltså ingenting. Det som jag och Josef gör så bra. Och det som Olssonar gör bäst!

Här kommer lite Halna-bilder signerade Josef Kjellqvist:


8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej babe, jag ville bara säga att jag saknar dig!
Har lagt bloggandet på hyllan, vet inte om jag någonsin kommer orka ta upp det igen. Dock blir jag lika glad varje gång jag ser att du har skrivit något!
Massa kramar

Anonym sa...

Hej Ellinor! Det var ett synnerligen intressant inlägg;). Hur mår du och Josef, eller ska jag skriva Fesoj? Vilket är egentligen rätt? Jag menar, Josef är ju Fesoj baklänges. Hur som helst, tack för två trevliga visiter i Halna. Hoppas vi ses snart igen. Ha det så bra du kan och hälsa din pojkvän. KRAM

Anonym sa...

Jag säger som kommande årets bästa kommande släpp. W.O.R.L.D is full of M.A.G.I.C.!

Och då syftar jag på naturbilden och snus.

Anonym sa...

Och när jag tänker efter är det kommande året redan här! Sedär va lite alkohol kan göra!

Rasmus sa...

Jaha, ingen snö i Halna i år av bilderna att döma...

Ellinor sa...

Jenny: Kul att du tittar in! Jag har lämnat en kommentar hos dej. Bloggen är inte död än!

Fredriks nya flickvän: Jag vet, jag skriver bara intressanta inlägg. Och angående Josef vs Fesoj -Det går bra vilket som. Han hälsar tillbaka!

Marcus: Betyder det att du tycker att bilderna Josef tog är snygga..? Eller bara att naturen i Halna är fin?

Rasmus: Vi hade grymt mycket snö i november, men nu har vi bara sett rimfrost ett tag.. Och idag regnar det..

Anonym sa...

Halna-Lidköping 1000 gånger? Tänk på växthuseffekten! Fast jag har kört Vinninga-Skaga tre gånger på en midsommarafton...
Tommy j.
Hare!

Anonym sa...

Oj så fina bilder här också!=)