söndag 25 januari 2009

Sjöviksbesök

Nu i helgen har det inte varit någon ishockey, så jag stack upp till Dalarna till min pojke. Han fyllde år i tisdags och på fredagen var det kombinerad Bad Taste/födelsedags-party på skolan. Mitt bidrag var 35 muffins, mamma bidrog med en chokladtårta, några på textil-linjen hade gjort chokladbollar och Josef hade en klassisk sockerkakstårta med grädde och sylt. Vilket kalas! Allt gick åt!

Har tyvärr inga bilder. Jag tog med mej kameran, men... glömde den i förrådet och orkade inte hämta den innan festen. Annars fanns det inte så mycket att fota. Vädret var blaskigt och tråkigt. Men jag tror att det kommer dyka upp party-bilder på Josefs blogg.

Natten mellan fredagen och lördagen vaknade jag av att jag var blöt i ansiktet. Jag torkade av det blöta, bara för att bli blöt igen sekunden senare. Jag kände ett lätt snöfall, men drog bara handen över ansikten då och då, alternativt drog sovsäcken över huvudet, tills jag inte kunde andas längre och gick tillbaka till plan A igen. Varför lokalisera problemet och fixa roten till det hela när man kan fixa en snabb lösning?
Det blåste och snöade den natten. På morgonen när vi vaknade såg jag mej omkring och sa "Josef, det är snö överallt i tipin. Överallt." Ena rökluckan hade flugit upp under natten och det låg ett 1 cm tjockt snölager på marken i Josefs hem. På våra sovsäckar fanns det bara en massa vatten, men det gjorde inget, vi tog bara in dem och torkade dem.

Det händer alltid en massa när man bor på Hotel Tipi.
Annars gjorde vi inte så mycket. Tog det lugnt, kollade på bandy och hade det trevligt.

Men här hemma händer det grejer! Jag har jobbat som lärarvikarie för samma lärare i en hel vecka och har en och en halv vecka kvar. Roligt, än så länge, hoppas det fortsätter så.
Och Töreboda/Mariestads damlag i ishockey har vunnit Västergötlands F20-grundserie! Nu väntar slutspel mellan de 8 bästa lagen från Västgötaserien och Göteborgsserien. Wish me luck!

1 kommentar:

Anonym sa...

Chockladtårta? Fusk!
Hur kommer det sig att din pojke får sådana läckerheter när mammas egna barn får stå utan tårta på sina födelsedagar?

Jag är inte bitter... och att jag inte ätit chocklad på en månad har säkert inget med saken att göra ;)