torsdag 22 januari 2009

Serviceyrken...

I tisdags kände jag för att gå till en butik i Töreboda som jag aldrig har varit inne i förut. De hade lunch till 15.30 och jag var där prick 15.30. Jag väntade utanför , knackade på dörren och ringde till och med till telefonnummret som stod på dörren. INGEN kom.
Jag hade bråttom och kunde inte vänta hur länge som helst, efter 5 minuters väntande gick jag. "Okej, man kan dra över lite på en lunchrast", tänkte jag "Det är väl inte hela världen."
Igår gick jag till samma butik igen. Lunch till kl. 14.00 denna gång. Jag var där 14.10 -ingen var där. Jag gick in i en butik i närheten i 10 minuter och när jag kom tillbaka, 20 minuter efter att lunchen hade tagit slut, var det fortfarande ingen där!

Igår var jag även i Guldfyndbutiken i Skövde och skulle lämna in pappas klocka som hade en trasig länk i armbandet. "Nej, vi har inga reservdelar till våra klockor här." blir svaret och när jag frågar rekommenderar de en klockbutik lite längre bort. Jag går dit och de säger "Detta är Guldfynds eget märke och vi har inga delar till deras klockor."
När jag kom hem kollade pappa upp saken på nätet och ringde till en person på Guldfynd som antagligen hade lite koll på klock-avdelningen. Denna person berättar att Guldfynd har ett avtal med ett företag som repareras just Guldfynd egna klockor och att det är butikens skyldighet att ta emot klockorna och skicka dem till reparation.

Aaaargh! Det är ju skandal! Vad håller folket inom service-yrkena på med?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dåligt. Riktigt dåligt.

Anonym sa...

De verkar satsa på att bli arbetslösa.

Anonym sa...

jag är alltid jättetrevlig när jag jobbar inom servieyrken. jag hade lagat klockan, om jag så hade jobbat i en klädaffär.

lägenheten är jag väldans intresserad av! varför ska han flytta? kan du inte säga att han inte får ge den till någon annan eftersom jag då kanske skickar italienska maffian efter honom. :) "de känner mig, jag känner dem och de känner min mamma." hihi. men jag kommer hem nån gång och kan flytta in när som helst när det passar :)

hur har du detannars? är högskolan bra och sånt?
KRÄM!