tisdag 8 juni 2010

Sannolikt är nästan sanning

På expressen.se läste jag en artikel om att en grupp arkeologer i Storbritannien hade hittat en gravplats för gladiatorer utanför York. Dock har man inte hittat någon amfiteater i York-trakten. Arkeologerna verkar ändå tro att det finns en i närheten, eftersom skeletten av gladiatorerna har bitmärken av stora rovdjur.

"Arkeologerna påpekar att det skulle vara osannolikt att någon blev attackerad av en tiger på väg hem från puben i York för 2 000 år sedan"

3 kommentarer:

Fluff sa...

Troligtvis låg amfiteatern i staden och revs för att bli byggnadsmaterial.

Anonym sa...

Spännande. Ok jag har benat mig igenom många(massor) av dina inlägg under årens lopp. Gillar dem. Du har ögon och öron öppna.Tackar/Marifa/henne /metrobloggen

Ellinor sa...

Marifa: Oj, tack för din fina kommentar! Det glädjer mej att jag kan ge lite till min omvärld! Ta hand om dej.