torsdag 15 juli 2010

Fluff

Tänkte gå och lägga mej, men såg att jag hade ett missat samtal på mobilen från ett nummer jag inte kände igen. Kollade upp det på Eniro och det visade sej tillhöra min brors flickvän, Malin. Fredrik och Malin är ute på en tågluff i Europa och jag var lite orolig att någon hade hänt, eftersom de ringde så sent.

Just nu är de på ett hostel i Wien och har det bra "och lever". När jag lade på passade jag på att spara Malins nummer i mobilen, och då kom jag på en rolig grej som jag måste skriva här på bloggen:

Min tvillingbror Fredrik har lockigt, bångstyrigt hår och har därför kallats "Fluff" sedan gymnaiset.
En dag när han hade pratat med Malin och lagt på såg jag att hon hette "Fluffwoman" på hans mobil.
"Objektifierande!" ropade Ellinor (som aldrig tidigare hade sett den sidan hos sin käre bror).
Och då visar det sej att Malin (som också har lockigt, bångstyrigt hår) faktiskt har kallats Fluffwoman sedan länge, sedan långt innan hon ens kände Fredrik.

Ödet. Fluff och Fluffwoman träffas. Fluff och Fluffwoman är ett par. Fluff och Fluffwoman heter Fluff och Fluffwoman i varandras mobiler. Kan det bli bättre än så?

(Och nu vet alla helt plötsligt vem Fluff är, som brukar kommentera här from time to time)

1 kommentar:

Fluffwomans man sa...

Noooooo! Anonymity lost...