lördag 31 juli 2010

Paris

Ja, det verkade nastan som om odet inte ville att jag skulle komma hit. Forst gick loket sonder, sedan gick bussen sonder och i Paris forsenades taget av en olycka, men fram kom jag!

Sitter i detta nu pa St Christopher's Inn, dar Anna jobbar. Ikvall fram till klockan 02. Och jag vantar.

Pa mandag ska det tydligen bli en tripp till ett nojesfalt i narheten. Annars har jag ingen aning vad som vantar. Jag gar vartan Anna leder mej, hon har ju bott har hela sommaren.

Trakigt att EM inte har gatt sarskilt bra for svenskarna. Hejade pa Wissman och Tornblad. Den ene hamnade precis utanfor finalen och den andra precis utanfor pallen. Hoppas vi far se mer av dem i framtiden.

Sov sa gott alla dar ute. Kanske skriver nagot mer ifran Paris!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Salut, Ellinor!
Vad flitig du varit! Har haft att göra en lång stund med att läsa ikapp mig på sidan din. Paris...träna franskan flitigt nu. Din svärfar kan bara två saker på franska, "l'hostesse de l'air" och "la voiture est dans la rue" (med reservation för ringrostig stavning av mig, svärmor), kanske kan du ha nytta av någon av dem, eller inte...du åker ju tåg...och bilar vet du ju var de befinner sig. Hoppas att du får några riktigt trevliga dagar i metropolen!
A bientot! (hittar inte alla tecken på min dator, den är klart inställd på svenska!)
Svärmor Anna

Anonym sa...

Har hittat tecknen nu - så:
À bientôt!
Svärmor igen

Josef K sa...

Har du varit i Paris min Alskade Karlek. Dar ser man. Ovantat men roligt for dig. Vet du att jag ar i Kanada.
Karlek du far beratta nar jag kommer hem