onsdag 9 mars 2011

Sommar, sommar, sommarjobb

Idag fick jag besked om jobbet, och jag fick det! Jag blev otroligt glad, för jag kände verkligen att intervjun gick bra och att jag har något att bidra med. Men, samtidigt blir det lite mer press när man inte "bara" jobbar med saker där man kan höfta till lite. Att vara kyrkvaktmästare handlar inte om att göra allt på ett visst sätt, utan om att planera sin tid och arbeta ihop i ett lag. Samma sak med konfirmandledare. Men nu är det ett mer stramt arbete. Med regler och tillvägagångssätt. Och det är ju skrämmande. Eller, snarare utmanande. Jag ringde direkt till Josef och berättade om sommarjobbet. "Vad kul" var hans respons. "Ja!" sa jag, och sedan "fan, tänk om det skiter sej" "tänk om jag gör fel".

Josef skrattar bara åt mej när jag säger att allt går åt helvete. Som finansiell styrning, som jag precis har haft en tenta i. Då var jag redigt nervös, men 2 poäng från VG är inte fy skam. Och ännu bättre blev det när jag granskade rättningen och ganska lätt hittade två poäng. Första gången jag har överklagat en tenta. Vi får hoppas att det där G:et kan bli ett VG..

Och så hoppas vi att det inte alls skiter sej på sommarjobbet. Det kommer gå toppen!

1 kommentar:

Alma sa...

Vad bra att du fick det!