fredag 18 mars 2011

Kommunikation med Lasse, del 2

Lasse och jag gjorde upp dealen att hans sambo skulle försöka vidarebefordra sms-biljetten till min mobil, då han inte var så teknisk. När Lasse sedan ringde igår och dubbelkollade att biljetten hade kommit fram till min mobil sa jag att den inte hade gjort det än, men att det säkerligen skulle plinga till i min mobil vilken sekund som helst.

Och när vi sa hejdå så lät det "pling-pling-pling" och då sa jag att det var nog biljetten!

Sedan kollade jag på min mobil - biljetten var framme. Jag passade på att sms:a till Lasse:
"Jajamän, det var biljetten som kom fram! Ha det fint och ta hand om din fina sambo :)"

Imorse träffade jag en kvinna när jag väntade på tåget och vi pratade om många saker. Jag delade med mej av berättelsen om Lasse och biljetten och hon tyckte att han var värd dagens ros! "Han fick ett blogginlägg. Det är på samma nivå!" konstaterade jag glatt. Och precis i den stunden, ca fem minuter innan mitt tåg skulle gå fick jag ett sms:

"Missa nu inte tåget Ellinor och ha d så trevligt i Uppsala :) Och när det gäller relationen till min sambo så är det inga problem.. Mycke kärlek mellan oss. :)"

Så jag tyckte att Lasse förtjänade ett inlägg till!

1 kommentar:

Unknown sa...

Sött!
Fick en redig mys-känsla! =)