söndag 29 maj 2011

VARNING!

Idag fick jag detta mejl, som jag inte litar på för fem öre. Så var försiktiga!

[SWEDBANK-53369444] vänligen uppdatera dina faktureringsuppgifter idag


Bäste kund,

Vi märkte ogiltiga inloggningsförsök till ditt konto online från en okänd IP- adress.
På grund av detta har vi tillfälligt ditt konto.
Vi behöver dig att uppdatera din kontoinformation för din Internetbank ska återaktiveras
vänligen uppdatera dina faktureringsuppgifter idag genom


>>> Klicka här <<<

bara kontrollera de uppgifter du angivit är korrekt.
Med vänliga hälsningar,

SWEDBANK Medlem Services Team


P.S. Länken i detta meddelande kommer att ut inom 24 timmar. Du måste uppdatera din betalningsinformation

© 2011 SWEDBANK LLC. Alla rättigheter reserverade.


Uppdatering: Har ringt Swedbank och de känner till problemet och säger att man ska "makulera meddelandet". (Wow, vilka fancy ord, undrar om jag också kommer prata så efter en sommar på bank?) Sedan ska de antagligen skicka ut något sorts meddelande angående detta, på hemsidan eller på internetbanken om jag förstod det hela rätt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej jag fick den med idag.har du gjort en polisanmälan eller???

Ellinor sa...

Hejsan gyllene pojken! Nej, men jag har ringt Swedbank (0771 97 75 12) och informerat om spam-mejlet som härjar runt. Flera andra har också ringt och Swedbank ska skicka ut något sorts meddelande, som jag förstod det antingen på hemsidan eller på internetbanken.
Ha det fint!

Anonym sa...

Jag tror att den går som en löpeld genom sverige.Båväl det blir lite svårt att uppdatera något man inte har.
petra