onsdag 26 september 2007

Disk-patrullen

Jag har fått en del nyttiga tips om hur man ser till att de andra på våningen städar efter sej. Om någon lämnar kvar odiskade tallrikar osv. i köket ställer man helt enkelt porslinet utanför den peronens dörr. När personen i fråga öppnar dörren nästa gång: "Crash!" Och X antal tallrikar och koppar senare brukar de flesta hitta någon sorts inre styrka att ta hand om sin disk direkt!

Tyvärr vågar jag inte anamma denna metod riktigt än. Det första man vill göra är ju inte direkt att bli osams med folk på våningen. Som tur är har vi det inte så stökigt på 2:an som på de andra våningarna.






Idag var också Putzfrau här. Jag hade gått till köket för att äta frukost med Michaela. Orkade inte låsa rummet och tog inte med mej nyckeln. När jag sedan kom tillbaka var rummet låst.. Men vår städerska är jättehjälpsam och låste upp åt mej! Hädanefter ska jag alltid ta med mej nyckeln överallt.

1 kommentar:

Josef K sa...

jag tycker ju helt klart att du ska börja anama den disk metoden älskling. det blir billigt i längden.