lördag 29 september 2007

Har jag 7 tvillingar?!

Har ni hört den där teorin om att man har 6 "enäggstvillingar" på jorden? Jag kom att tänka på det idag när jag mötte en tjej på stan som såg PRECIS ut som en tjej som gick på samma gymnasium som jag. Eftersom det bor över miljarder människor på vår planet är det inte helt omöjligt.. Min pappa har tydligen en tvilling i Tidan, och det är ju bara.. tja, vad kan det vara? Cirkus 4 mil ifrån där vi bor.

Men något som talar emot det hela är väl ändå att det finns bara en Britney Spears, en Madonna, en David Beckham, en George Bush.. Om det skulle finnas sex kopior av varje person -varför har ingen "kändis-kopia" glänst lite extra, och snott lite tid i rampljuset? Men sådant hör man inte talas om... Jag menar, om jag såg ut som Paris Hilton t.ex. (eew, hemska tanke!) skulle jag utnyttja det till max och parta loss med alla kändisar! Kanske är det så att det finns 6 kopior, men att de lever under din livstid. Jag kanske har en kopia som är 99 år, och en som kommer att födas när jag är 99 år?

Hur som helst är tanken både skrämmande och fascinerande: Tänk om jag har 7 tvillingar, och den jag är minst lik är min biologiska???

1 kommentar:

Josef K sa...

älskling det vore lite små jobbigt för mig om det fanns sju till av dig. men jag tror nog att jag skulle veta vem du var i alla fall. men kajsa e hade ju sett nån dubbelgångare av mig också.
men vet inte hur det är här i världen.