onsdag 4 juni 2008

Ordlekar

Ordlekar och språk fascinerar mej. Jag är inte alltid bra på det själv, men ibland stöter man på saker som man tycker är lite roliga, som det man skriker när man vill ha glass:
I scream, you scream, we all scream for ice cream

Idag stötte jag även på den här: Real Eyes, Realize, Real Lies.

Sedan tycker jag om uttryck som: Med en flyttad bokstav är ingen skadad sked. Men, det tror jag att jag redan har nämnt förut.
Nu kommer jag inte på någon mer sådär på rak arm, men det kommer kanske något mer senare.

-Har ni några tips på roliga/finurliga språklekar? (Lajnus, jag är säker på att du har några på lager..)

1 kommentar:

Anonym sa...

ramlade in här genom Englas blogg....tror jag att det var iaf:)

och du har dragit helt rätt slutsatser...fick anorexia för 10 år sedan och har inte blivit frisk än....men för första gången känner jag att jag verkligen vill och SKA!! tack för att du tror på mig och jag håller helt med dig om att det är en sjukdom som man inte önskar någon att behöva gå igenom!
Hälsa din kompis att hon gärna får ta kontakt med mig om hin vill.

Skriver ju inte om mina problem särskilt mycket eller fättframt i bloggen men det har mest med att göra att jag vill att bloggen ska vara något roligt och något som befriar mig från alla tankar ett litet tag.

haha...världesn längsta inlägg AB:)

KRAMAR