söndag 8 augusti 2010

Paris, Charles de Gaulle - Stockholm, Arlanda

Paris var underbart! Perfekt väder, superbra shopping (jag sprängde shoppingbudgeten första dagen, så det var bara att fortsätta.. hade tänkt snåla, men hur ofta har man möjligheten att köpa kläder i Paris???) trevligt sällskap och god mat!

Sedan var det dags för Stockholm, Gamla stan, muséer, utomhus-Winnerbäck-konsert (den sista kvarten öste regnet ned och det åskade) och imorgon ska jag möta Olivia på stan.

Efter det drar jag mej hemåt och börjar med tentapluggandet.

- 11 dagar kvar till tentan
- 15 dagar kvar tills Josef kommer hem

och X antal dagar kvar tills jag kommer få ett livstecken från honom. Förhoppningsvis är de i Baker Lake (en inuitby i norra Kanada) runt den 17:e som de har planerat, så jag borde höra något runt den tiden. Inte långt kvar nu..

3 kommentarer:

Malin sa...

Hey, Ellinor! :) Orkar inte räkna ut när tyskatentan är men jag bara antar att du är i stan då, när det nu är? Tentapluggar jag med fram till den 16e, i Linköping dock, så jag tycker du ska höra av dig när du närmar dig dessa trakter! För jag kommer försvinna bort - för ett bra tag i alla fall... Höres! (Y)

Josef K sa...

Det ar den 19:e idag min Alskade vilket innebar - manadsdag och halvarsforlovningsdag. grattis min ALSKADE

Ellinor sa...

19:e är en bra dag, men tyvärr är du en månad fel i tidsräkningen för den 19:e juni var vår halvårsförlovningsdag. Men det kanske du glömde bort ute i vildmarken?