fredag 26 september 2008

Tom Falk, del 2

Bara för att min förra historia om Tom blev så lyckad, så tar jag en till! Den är inte alls lika rolig och inte heller lika lång, men den visar exakt hur annorlunda Tom är:

Jag och Tom står och pratar om damlaget och om hur jag tycker det är att vara tränare där. Jag säger att det skulle vara kul om vi kunde få lite nya yngre tjejer som fyller på underifrån, så att laget inte dör ut om några år.
Då säger
Tom: ”Jo, det är klart. Ni kan ju inte bara leva på hon… Hon den där..”
Jag: ”Vem?”
Tom: ”Jo, men hon”
Jag: ”VEM?” (Jag har ju bara 18 tjejer i laget att välja på..)
Tom: ”Men hon. Den där.”
Jag kollar konstigt på honom
Tom: ”Du vet. Hon som har en mamma.”
Tystnad
Tom (det går upp ett ljus för honom, sedan säger han väldigt uppgivet): "Åh, vad jag är dålig på att förklara"

Det otroliga är att jag faktiskt fattade vem han menade. Men förklaringen måste varit den sämsta någonsin.

Sedan funderar jag på om Tom läser min blogg.. Fick nämligen ett mejl idag som inleddes:
”Hej ELLIS” (ja, ELLIS, med stora bokstäver)
Mejlet fick jag för att jag hade mejlat till honom. Jag hade lite synpunkter på Töreboda Hockeys hemsida och tänkte att Tom kunde fixa det. Och det gjorde han på direkten!

Jag avslutade mitt mejl med: ”Är jag jobbig nu? Jag hoppas det ;)”
Tom avslutade sitt med: ”Du är Silvias dotter så jag förutsätter att du är jobbig ;)”
-Nej, nu får det vara nog! Nästa gång får min stora, starka mamma minsann slå ner alkisen.. Nu har han ju dragit in henne i det hela också.

(Ursäkta allt prat om Tom på senaste tiden, men roliga människor är ju så.. roliga!)

Förresten! Det är ju en massa som läser min blogg. Och med en massa menar jag bara fler än mamma, svärmor och Josef. Kul att ni kommenterar ibland! Men den där "Anonym" tycker jag borde ge sej till känna.. Åtminstone med någon kryptisk signatur, så jag har en chans att klura ut vem det kan vara..

4 kommentarer:

Anonym sa...

På 30-talet, när jag var i din ålder, då låg jag och sov på nätterna och satt inte uppe och "Bloggade".
Jag får väl passa på att gratulera i förskott, jag har för mig att du fyller 20 år och 7 månader om ett par dagar, men vem vet jag kanske minns fel ;-)
Nej, nu har jag inte tid att tjata med dig längre, världen är full med småflickor som behöver skrämmas :-)

Äldre annorlunda alkis

Anonym sa...

Det är tydligen flera anonyma, men mig borde du kunna lista ut vem jag är....

Ellinor sa...

Anonym nummmer 1: Ok, jag tror jag fattar vem ;)

Anonym nummer 2: Jag kanske kan lista ut det, men eftersom jag inte vet vad du har skrivit och vad min vän Tom Falk har skrivit så blir det lite svårare.. Ibland är du Jeanette, ibland Niclas, ibland någon annan. Vem är du nu?

Anonym sa...

Jaha