torsdag 12 februari 2009

Dream, dream, dream

Mina drömmar är lite knasiga, men inte värre än andras, skulle jag tro. Jag kan ofta se händelser och tankar från mitt "verkliga" liv som går igen i drömvärlden. Jag sorterar helt enkelt mina minnen och intryck från dagen som har gått.

Igår natt drömde jag, precis som vanligt. Men.. Det var en konstig dröm. Josef friade.
Jag har aldrig drömt något sådant förut.

Stämningen var perfekt: Vi satt på en sten i vattnet och solen gick ned och spred ett varmt, rött ljus över nejden. Aaah. Vi kände det på oss. Vem skulle föreslå det? Skulle han? Skulle jag?!
Han, tänkte jag. Han kommer säga det. Han kommer bedyra sin eviga kärlek för mej i detta nu.
Jag kände i mitt hjärta att detta var vad jag ville. Nu gällde det. Detta skulle blir den lyckligaste dagen i mitt liv!
Och så öppnade han munnen.
Totalt misslyckat.

Jag (i drömmen) kände det på mej direkt och svarade inte ens. (Jag tror knappt jag lät honom avsluta) Istället hoppade jag ner från stenen och sa något i stil med "Josef, kan du inte börja om från början, för det här var verkligen inte vad jag hade tänkt mej." och började regissera hans frieri. "Kan du inte göra det lite mer känslosamt? Eller nostalgiskt?" jag viftade frenetiskt med armarna, "Så som jag ser det får man välja ett tema. Ska du berätta om alla de fina stunder vi har haft? Eller om hur starka känslor du har för mej? Eller kanske om hur fint vi kommer ha det tillsammans? Det gäller att vara konsekvent helt enkelt. -Nu får du ta det igen."

Jag vaknar och tänker "Äh, den där drömmen handlade inte om giftastankar. Den sa helt enkelt bara som det är och alltid har varit: Ska man få något gjort på ett bra sätt, då måste man göra dej själv!" Sedan läser jag horoskopet för dagen:

"Ett fortsatt förhalande av något speciellt skapar bara onödiga problem -så sätt igång." (Metro ons 11/2 -09)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena! jag hitta dej genom att du någon gång under ditt liv länka den här sidan på gästboken! Visst blir man irriterad på sånna som lyssnar:) alla småsaker ochså. jaja:) intressant inlägg föressten!:) vad gör du nu då? Jobbar eller skolan?

Anonym sa...

Hihi söt dröm :)

Svar: Den bilden är från Innsbruck, åkte upp i alperna och kollade ner. Hur fint som helst.

Anonym sa...

Jo detta inlägg betyder att jag har det inte så bra nu. Så jag försöker tänka så.. men det går inte så bra. Mitt sportlov är okej. har inte gjort så mkt mer än sportlovslägret,Ha det bra!

Anonym sa...

Svar: Yes, klart jag ska visa upp kläderna sen, i alla fall mina :)

Anonym sa...

Jag köpte mina ljusblåa jeansleggings på gina:) ja vill ha ett par mörkblå.. Haha xD När kommer vi ses nästa gång då?

Anonym sa...

Svar: Jaha vad kul hur kommer det sig att du bodde där?
Var där i somras och kollade på EM.

Anonym sa...

Lycka till med shoppandet!:D ja det får ja vell göra! blir det badresan eller sm? för din del alltså:D Kram

Anonym sa...

Jaha vad spännande :) Vi var aldrig i hoppbacken men hörde att det var riktigt bra tryck där. Hela EM var iaf en helt grym upplevelse!

Anonym sa...

Svar: Kollar du i ett tidigare inlägg så ser du en länk till bilder på kläderna :)