söndag 5 april 2009

DÅM

Jag är med i Svenska Kyrkans Unga i Skara distrikt. I helgen var jag på Skaras distriktsårsmöte (DÅM) och var med och tog beslut bl.a. om hur arbetet i SKU ska se ut under året 2010.
Idag kom jag hem från stiftsgården Flämslätt, där mötet var. Det var mitt allra första DÅM och min allra första gång på Flämslätt. "VA?!" sa alla andra gamla rävar, som varit med i 1000 år precis som jag "Har du aldrig varit på Flämslätt förut?". Nej, inte förrän nu.

Men jag kände mej inte så lost ändå, för jag älskar att vara på möten och ta beslut. Och besluten gick vår (alltså Töreboda lokalavdelnings) väg.
Dessutom var världens sötaste pojke där också. Han var med och arrangerade hela helgen och var delaktig i en massa saker till höger och vänster, så vi hann inte umgås jättemycket, men jag kunde titta på honom hela helgen. Fin är han!

Hemma har mamma och pappa rensat ut sin garderob. Mamma undrade om jag behövde galgar. Nej, det behöver jag inte, för jag gick på galg-jakt i huset i förra veckan. Och jag hittade underbara galgar i en massa olika färger!


Men jag fick en del kläder av mamma, bl.a. en jeanskjol som är minst 25 år gammal. Och en annan jeanskjol, något senare modell, som jag tänker sy om lite grann.
Ojojoj, jag har varit borta från bloggen i två dagar och helt plötsligt har jag blivit tjej! (för att spä på min feminina image lite grann kan jag även avslöja att jag hade smink på mej igår och att jag just nu suktar efter en Kylie Minouge-parfym)

Och idag åkte Josef mot Arlanda. Imorgon kommer han och 3 andra sjövikare flyga 8 timmar till ett land på andra sidan Atlanten. Jag hoppas och tror att det blir ett riktigt äventyr. Antagligen kommer denna resa vara svårslagen flera år framöver, kanske en livstid.

2 kommentarer:

Lajnus El-Ström sa...

Ja, det lovar jag att göra! Fast jag vet inte hur han ser ut, ju!

Anna sa...

Jag får lov och säga att jag också är förvånad ellie! Jag trodde tom att jag varit där med dig? Undrar var jag fick det ifrån... Fast det är klart, vi var ju i Luleå! Så jag vet att du gör dig bra på sådana tillställningar:)