fredag 10 april 2009

Utmanad

Okej, Jeanette skrev att jag hade blivit utmanad, och jag antar ju alltid utmaningar! Here we go:
  1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
    aboard [PhoneticPhoneticPhoneticPhoneticPhoneticPhoneticPhonetic] adv, a, prep 1 ombord [i, på];
  2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
    En häftapparat.
  3. Vad var det senaste du såg på tv?
    Scrubs.
  4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
    15.
  5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
    Mamma som steker kött.
  6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
    För en timme sedan när jag krattade löv.
  7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
    Kollade min mail.
  8. Vad har du på dig?
    Svarta mjukisbyxor, en grå slapp-tshirt.
  9. Drömde du något inatt?
    Japp, Josef var med i drömmen. Mer kommer jag inte ihåg.
  10. När skrattade du senast?
    När pappa sa: "Ellinor, vi kan väl laga maten -Du steker kött och jag gör potatissallad!" och jag svarade (haha) "Så du menar att potatissalladen är köpt och redan står i kylskåpet?"
  11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
    Inget, förutom trä.
  12. Har du sett något konstigt på sistone?
    Hmmm.. när jag var i Göteborg såg jag en tiggare som hade lama ben, men en timme senare såg jag samma tiggare på ett annat ställe. Undrar hur hon kom dit..?
  13. Vad tycker du om den här utmaningen?
    Listor är ju ingen utmaning, men jag har tråkigt idag, så det funkar!
  14. Vilken var den senaste film du såg?
    Kenny Begins, på bio.
  15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
    Ett fint hus! Och kläder! Och den där jättedyra mascaran jag såg häromdagen!
  16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till:
    Jag är ju ganska öppen av mej, så jag tror att de flesta vet allt.
  17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
    Att alla i hela världen skulle vara mätta och lyckliga.
  18. Tycker du om att dansa?
    Det är jättehärligt, men jag är så dålig på det.
  19. George Bush?
    Är detta en fråga? Ska jag säga vad jag tycker om honom? Hehe, jag sparar svordomarna och låter mina läsare föreställa sej vad jag skulle kunna säga om den mannen.
    Jag citerar Kate Nash "I don't even have an opinion on that tramp."
  20. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
    Pojke: Gideon. Flicka: Iris.
  21. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
    Har ju redan bott utomlands lite grann, men skulle inte ha något emot att pröva på det igen.
  22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
    Shit, vad snygg du är Ellinor!
  23. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
    Haha, ingen. Eller kanske Marcus, eftersom han bara skulle håna det rakt igenom.

Inga kommentarer: