fredag 3 april 2009

Förvirrande

Folk brukar alltid ha svårt att lista ut vem jag pratar med, eftersom jag ger alla komplimanger, men jag bara har en pojkvän. Min öppningsfras på ett telefonsamtal brukar vara "Hej snygging!" oavsett vem jag pratar med.

Jag säger det till pojken, till kompisar (bl.a. till min kompis Jenny i Göteborg), till en del av mina kompisars föräldrar (som jag också räknar som vänner) och till min brors flickvän, som också heter Jenny.

En vanlig kväll i Halna.
Eller? Den är lite ovanlig, för Ellinors mobil ringer:
"Hej, det är Ellinor."
...
"Men hej snygging!"
...blablablabla...
"Okej, hare gött!"

Mamma: "Var det Josef?"
Ellinor: "Nej."
Mamma: "Man vet ju aldrig vem du pratar med, du kallar ju alla för snygging."
Ellinor: "Det var Jenny."
Mamma: "Åh, hälsa!"
Ellinor: "Inte den Jenny."
Mamma: "Aha.."

Och i nästa vecka ska jag hälsa på "inte den Jenny", som bor i Göteborg. Gött gött!
Jag måste ju sysselsätta mej när Josef är bortrest. Han ska till USA. Han har växlat pengar. Igår höll jag i en dollar för första gången.

Observera: Jag kallar alla för snälla saker för att jag verkligen står för det! Alla jag känner och tycker om tycker jag är vackra människor och de förtjänar att få höra det!

3 kommentarer:

"inte den Jenny" sa...

Hej snygging! Det här är nästan för mycket. När jag kommit halvvägs genom blogginlägget tyckte jag att det var stort att jag blev omnämnd i bloggen, och sen när jag läst färdigt vart jag ju helt till mig. Det är massa jag här ju! :D Nåja, jag ser fram emot onsdag! Fundera på om det är något speciellt som du vill göra/uppleva när du är här :)
Kramar babe

"Inte den Fredrik" sa...

Och när hade du tänkt passera mina hemtrakter?

Ellinor sa...

Jenny: Jag har faktiskt ganska knyligen kommit på att jag fullkomligen är galen i dej! Så att nämna dej på min blogg var inga som helst problem! Och när det gäller upplevelser har jag väl inga speciella önskningar, men jag får tänka på det.

Fredrik: Jaa.. du är ju borta i Norge nu under påsken, så jag vet inte när det blir av riktigt. Du kan ju passa på att ha ordning på din mobil först, så kan vi prata om det sedan! ;)