onsdag 15 april 2009

Tillbakablick

Häromdagen tänkte jag på en grej jag gjorde förra året. Då skrev jag lite kortfattat om mitt liv och vad jag skulle göra om ett år, vilket är ungefär nu. Såhär skrev jag:

Om ett år (april 2009):
Har jag förhoppningsvis sökt till psykologprogrammet och kommit på vilken stad jag vill plugga i. Har Josef förhoppningsvis valt samma stad. Har vi förhoppningsvis planer på att flytta ihop. Är vi förhoppningsvis (och troligtvis) fortfarande ihop.

Många förhoppningar, många infriades. Men det var inte helt korrekt. Har nämligen kommit på att jag inte vill bli psykolog och har sökt internationell civilekonom på Linköpings Universitet. Josef har också sökt dit, träslöjdslärare. Vi har planer på att flytta ihop och vi är fortfarande ihop (trots den omtumlande hösten).

Ville bara uppdatera lite grann. Söktiden till högskolor/universitet går ut kl.23.59 och det känns skönt att vi sökte för två veckor sedan och har haft tid på oss att tänka över det hela. Jag är säker på mitt val.

13 kommentarer:

Hanna Joel sa...

Ooo vad roligt! Hoppas ni kommer in båda två! Har ni sökt något i andra hand där också?
Kommer och hälsar på när ni kommit i ordning där ;)
Kram

Lajnus sa...

Internationell civilekonom? Sounds fancy, kan nog vara din kopp te, ändå.

Josef K sa...

jag har sokt massa saker i andra hand. miljovetare, slodjdare, ekosofi och annat skoj

Hanna Joel sa...

Vad roligt! Tror att ni kommer älska studentlivet! :D

Ellinor sa...

Hanna: Jag har sökt internationell affärsjuridik i andra hand. Men jag kommer med ganska stor säkerhet in på civilekonom-programmet.
Och du får gärna komma och hälsa på! Och så får jag hälsa på er (och kanske släpa med mej Josef..)

Linus: Jo, jag har läst kursbeskrivningen 1000ggr, dubbelkollat ämnen hit och dit och det känns riktigt bra. My cup of tea, indeed. Du får också komma och hälsa på! -Kanske träffa några av alla snygga, smarta och lediga vänninor jag kommer lära känna..!

Lajnus sa...

Jag kommer gärna och hälsar på, och då är det för att kika hur du har det, inget annat. Alla kvinnor är demoner sända från helvetet för att förstöra män, nu är det bevisat. Hoppas allt är väl annars, ciao!

ida sa...

Får en slö ida berggren som kommer ha tråkigt när hennes ellie försvinner oxå hälsa på? STORA kramar<3

Marcus sa...

Linus! Han är tillbaka! Sjukt straight!

Jag sökte 00.34. Fint folk kommer sent, heter det.

Ellinor sa...

Lajnus: "Hoppas allt är väl annars", du menar förutom att alla kvinnor är demoner..? Jo, allt är väldigt bra, för jag är ju en av demonerna och jag håller på att förstöra min man. Han kommer hem från Usa imorgon och ska till mej. Ujujuj vad han kommer få det jobbigt ;)

Ida: Of course! De enda krav jag tror vi kommmer ha är att man känner mej eller Josef någorlunda, vill komma dit och försöker sprida en god stämning. Och jag tror att du klarar av alla de sakerna!

Marcus: Har du inte märkt att han har gjort återkomst på bloggen också? Med foto och allt!
Något du kanske också borde prova på. Jag håller helt med Calle.

Anna sa...

Jag är själv väldigt sugen på psykolog, varför blev det inte det i slutändan för din del?

PS. Om nu alla andra ska det så vill jag också komma och hälsa på! DS.

Ellinor sa...

Anna: Det krävs säkert mycket engagemang (men inte för mycket eftersom man måste kunna hålla isär arbete och privatliv) för att bli psykolog. Och när en massa saker hände i mitt liv insåg jag vad jag ville. Och det var inte att bli psykolog. Eller.. det skulle jag väl "kunna tänka mej", men det räcker inte.
Så nu har jag valt en annan väg. Vi får se vart den leder mej.
Den får gärna leda dej till Linköping någon gång också! Kram!

Marcus sa...

Jag menade mest att han är tillbaka som man. Det bättre könet.

Ellinor sa...

Marcus: Jag förstår. Från "sjukt gay" till "man". Ett stort steg i dina ögon. Good for him.