lördag 11 april 2009

Gbg, Götet, Göteborg

Japp, där var jag i två dagar med den helt underbara Jenny! Här får ni bildbevis:

Jag och Jenny testar om man kan ta kort i en stor spegel med dåligt ljus och få ett bra resultat. Resultatet blev mindra bra, men det blev i alla fall!

Vy från Jennys (föräldrars) köksfönster.

Vi secondhand-fyndade också! Jag: en urtjusig skinnväska (väldigt lik min drömväska som jag hittade i Stockholm, men denna var ca 3500SEK billigare.. och snyggare!). Jenny: en cool hatt.

Jenny satte denna coola pose på första försöket! Och så säger hon att hon inte blir bra på kort!

Jag har läst färdigt boken. Så många sidor för så lite action och så mycket förutsägbarhet. Gäsp.
Mamma och pappa gör om i sovrummet. Nya tapeter, nytt golv. Från gammeldagsrosa till metallicblått. Spännande.

Och våren har kommit till Halna.


15 kommentarer:

Josef K sa...

mycket fint tjejen. ja

Jenny sa...

Come back to me baby! Livet blev tråkigare när du åkte, nu spenderar jag dagarna med konkurrensrätt istället för med dig...

Ellinor sa...

Josef: Som alltid lämnar du en intetsägande kommentar. Vad var det som var "mycket fint"? Jag? Jenny? Jennys hatt? Våren i Halna?
Men det gör inget, du är bäst och det är allt som räknas!

Jenny: I know, I know. Men du får ta och se på det från den ljusa sidan: Nu fick du ju lite semester med mej, som du aldrig skulle tagit annars, och när du är färdig jurist kan vi vara tillsammans hela dagarna! Nej.. just det, då är du väl antagligen på jobbet. Darn! Det kommer aldrig bli vi två!

Elkå sa...

Måste ju säga att det var en bra bild på Jenny, vet ju inte hur hon ser ut i vanliga fall på kort, men hon blev jättebra på det kortet tycker jag :-)

Att byta från rosa till blått var väl ändå på tiden? ^^
har liite svårt för rosa, speciellt på hus eller på tapeter... *burr* eller ja beror visserligen på vilken nyans av rosa det är, finns viss rosa som kan göra sig bra men de är få.

Lajnus sa...

Men Ellinor, vad har jag sagt om att skaffa söta vänner utan att meddela mig? Dåligt, må jag säga!

Ellinor sa...

Elkå: Japp, Jenny är en snygging, både IRL och på kort!
Nu är tapetseringen klar och det blev görfint. Den rosa de hade förut var väldigt ljus och "gammeldagsrosa" så den gillade jag, men det är roligt med omväxling.

Lajnus: Förlåt! Men hon var inte singel när jag lärde känna henne, men hon är det nu...!
Så, nu vet du!

Marcus sa...

Linus är sjukt gay.

Elkå sa...

Haha oki doki :-p
jo det kan jag väl hålla med om att hon ser ut att vara på kort iaf :-p
Och du brukar ju ha gott omdöme så jag får väl tro på ditt ord att hon är det live åxå ;-)

Ellinor sa...

Marcus: Ja, Linus är väldigt glad. And your point is?

Elkå: Japp, du kan lita på mej ;) Det verkade ju också som om min polare Linus tyckte att Jenny var lite het!

Elkå sa...

Haha ja kanske inte så konstigt ;-)
Hon ser ju ut att vara just det ju :-p

Jenny sa...

Här har man inget att göra en tisdagkväll, råkar ramla in hos Ellie, och så visar det sig att man har gått och fått en beundrarskara. Jag ska aldrig ta av mig hatten igen.
Ellie babe, blir du ingen lyckad ekonom så kan du nog tjäna storkovan som hallick!
Btw så lyckades jag visst tappa bort kameran i samma stund som jag la undan den efter vår lilla fotosession. Men så fort den dyker upp igen så ska du få mail ska'ru se!

Anonym sa...

Elliss, har du inga väninnor som inte ser ut som framgångsrika fotomodeller???

//GA

Elkå sa...

Haha det är visserligen inte hatten som gör det :-p
Det är en kombination av hatt, pose, blick... ja allt ju :-)

Ellinor sa...

Jenny: Precis som min gamla polare Amalia sa till mej häromdagen när jag frågade hur hon hade tänkt tjäna ihop pengar i höst om hon inte får något jobb "Äh, man kan ju alltid hora ihop dem!" Bra att du påminde mej om att mejla bilderna, fixar det ikväll!

Elkå: Japp, det är en schysst kombo! Och snart kommer denna snygging bli korthårig och ännu tuffare.

GA: Hallå, klart att jag inte har! Du känner ju mej, det är bara yta som gäller. Du ska se min pojkvän t.ex. det är en riktig läckerbit!

Elkå sa...

Haha oki doki ^^
då väntar vi med spänning att få se hur det ser ut då ;-)