lördag 21 augusti 2010

Ekonomen är igång igen

Förutom att jag är tillbaka i Linköping (gjorde min tyskatenta i torsdags) så har jag även tänkt en del på pengar på sistone. Dels för att mina pengar bara kommer räcka månaden ut. Och dels för att Josef inte heller är direkt rik efter Kanadaresan, men snarare rik på upplevelser.

Jag kollade vad det dyrare planet kostade på flygbolagets hemsida, eftersom han skrev i sitt mejl att de var tvungna att ta det, och till min förskräckelse kostade den dyraste resan till Winnipeg drygt 1600 kanadensiska dollar! Det är 600 dollar mer än vad Josef hade räknat med.

Ojojoj, 600 dollar är över 4000 svenska kronor. Tänk vad skönt om vi hade haft de pengarna istället.. MEN, imorse ringde Josef och biljetten kostade bara 1000 dollar! Därför pratade vi extra länge och lade pengarna på varandra istället. Det bästa telefonsamtalet jag har haft på hela sommaren! (obs, jag kan även meddela alla oroliga mödrar och svärmödrar att även fast det var dyrt kostade samtalet knappast 4000 kronor..)

Om 47 timmar är vi båda två på Arlanda.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt Ellinor!
Och varmt välkomna hit båda två, än en gång! Ska bli väldigt roligt att se er! Jag bakar idag, så något gott att äta kan det nog bli med. En sväng på torget här i Lidköping har det också blivit, torghandeln en lördag är ju något speciellt. Dessutom har jag köpt lingarn och börjat nysta upp det. Ska bli den där disktrasan...
Vi ses!
Svärmor Anna