fredag 20 augusti 2010

Mail från Josef

Inatt kom ett mail från Josef, då hans mobil inte har täckning i Baker Lake. Detta skrev han:

Vi har kommit fram till Baker Lake nu och nu sitter jag pa ett bibliotek i en skola och skriver. Alla har i Baker Lake ar jattesnalla. Igar var vi pa en inuitfest och at renkott och hade trevligt.
allt praktiskt har gatt som planerat och jag kommer att lamna Baker Lake i morgon kl 16.00 och flyga till Winnipeg. Det ar det dyra alternativet men det fick bli sa. Farden har gatt jattebra och
vi ar alla glada. Allt i Baker Lake ar svindyrt. Jag kopte mat till mig i en vanlig mataffar igar som jag raknar med ska racka alla dagar jag ar har. Det kostade mig 92 dollar - typ 800 spann. sjukt men det blir nog bra.

Efter vi varit pa fiskecampet (25:e juli) paddlade jag resten av turen med Tobias. Det var roligt. Vi blev inblasta pa tva stallen efter Dubawnt Lake. En gang pa en jatteliten och stenig o i Marjorie Lake och en gang pa Schults Lake da hade vi ca tre dagars paddling kvar. Nar vi varit inblasta i tva och en halv dag blev det battre och vi bestammde oss for att paddla och det var tur. Starx darpa borjade det blasa igen och det rijalt och det blaste enda till idag. igar nar vi kom till byn sa linade vi kanoterna 7 km i vinden pa sjon Baker Lake. Det var en ny och rolig upplevelse.

Inga kommentarer: