söndag 22 augusti 2010

In less than 24 hours...

Josef är på Arlanda om mindre än ett dygn! Och jag har minsann planerat lite smågulliga överraskningar åt honom! (Josef: om du skulle läsa det här så får du sluta läsa nu..)

Till Arlanda kommer jag självklart ha med mej lite fika. Goda smörgåsar och något att dricka. Men jag har även köpt arraksbollar som Josef ska få, eftersom han alltid får dem när han har haft namnsdag och den 1:e augusti var det Per-dagen, som Josef heter i mellannamn.

Sedan kommer vi till Halna och där har jag också gjort iordning lite grejer. Varje gång jag och Josef reser någonstans långt bort, t.ex. till utlandet, köper vi med något hem till den andre. Nu har jag fixat en liten present från alla ställen jag har varit på i sommar!

Halna: Hallon och blåbär
Skaga: En egentäljd smörkniv
Hova: Brända mandlar från riddarveckan (Josefs favorit!)
Falun: En kurbitsmålarbok
Paris: En näverask från en vintagemarknad
Stockholm: Ett kort på Victoria och Daniel (Josef är väldigt förtjust i hela brölloperiet)
Min present från Linköping får bli att jag har städat hela lägenheten.

Sedan hade jag tänkt att vi skulle ta ett varmt bad i Halna, och det har jag förberett genom att köpa en badbomb och en massagetvål på Lush.

Men den bästa presenten från sommaren blir nog ett anteckningsblock. Jag har skrivit ungefär varannan till var tredje dag under hela sommaren. Skrivit om vad som händer, vad jag gör, att jag tänker på honom och saknar honom. Det blir ju svårt att komma ihåg och återge nästan tre månader, exakt vad man tänkte och kände, men med anteckningarna kan Josef få en bättre inblick i min sommar. Jag har även på ett papper i kollegieblocket där jag sammanställt det bästa från tjuvlyssnat.se sommaren 2010 och gjort färdigt låtlistan på Spotify.

Vad mer kan man göra? Förutom att vara sjukt snygg imorgon kl.07.45 på Arlanda? Inte så mycket mer. Därför har jag varit hos frisören igår och snyggat till mej lite. Sedan om Josef skulle se ut som en vildmarksidiot gör mej ingenting. För han är min lilla idiot.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, hej!
Härligt med så mycket presenter när man kommer hem! Vi brukar ha tvärtom - den som varit borta har med presenter. Men så blir det ju förstås, du har ju varit lite här och där, Ellinor. Och så har du ju visst slöjdat - Skagakniven! Saknar däremot hela låtlistan här på bloggen - jag ska ju greja med mina elever, ju! Sätter idag Samuel på att lägga in en lista på Spotify åt mig (kan ju inte själv, men vill imponera på mina 6:or!), han har redan idéer, säger han. Och så med din lista (förhoppningsvis kompleterad) och med vad jag själv snappat upp i sommar (är ändå inte helt väck), inkl. den förhatliga Lady Gaga-låten, så kan det nog bli bra, tror jag.
Ha det nu så trevlig i Uppsala och på Arlanda, på bussen, tåget, i Halna och på vägen hit till oss!
Hälsa dina föräldrar och Fredrik (Tobbe med förstås)!
Vi ses!
Svärmor Anna

Hanna Joel sa...

Ååå du är underbar! JAG vill vara ihop med dig... ;)

Hoppas ni får underbart tillsammans igen nu!
Tänker på er!

A-Amanda sa...

Och jag är såld. Du är min idol.

Tänker på er. Snart TILLSAMMANS igen, på samma ställe! Allt gott, du.

Puss! :)

A-Amanda sa...

Och jag är såld. Du är min idol.

Tänker på er. Snart TILLSAMMANS igen, på samma ställe! Allt gott, du.

Puss! :)

A-Amanda sa...

Och jag är såld. Du är min idol.

Tänker på er. Snart TILLSAMMANS igen, på samma ställe! Allt gott, du.

Puss! :)