tisdag 17 augusti 2010

Tidigast idag, senast lördag

Ursprungsplanen för Kanadagruppen var att de skulle komma till civilisationen idag den 17:e. Dock blev de fyra dagar försenade i början av turen, men det bör inte vara några större problem, för de kan komma till Baker Lake på lördag morgon, lokal tid, och ändå hinna med planet hem till Sverige på söndag.

Nu börjar den verkliga nedräkningen. Han ringer tidigast idag, senast lördag.

Jag sa till mamma att han är en idiot om han ringer så sent som till helgen. Då tyckte mamma att jag överreagerade och bara var sur för att jag saknar honom. Kanske det, kanske.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag antar att det inte skulle vara lika roligt om en gammal alkis ringde? :-(

Anonym sa...

Hej, Ellinor!
Förstår att du väntar...vi undrar allt också här hur de har det och när de ska höra av sig.
Har hittat en härlig sida på nätet där du kan hitta saker att greja med medan du väntar (förutom tentaläsning, förstås!). Kanske kan bli något att imponera på boyfrienden med också....
Adressen är www.365slojd.se (det finns också en om 365 saker att göra, respektive sticka, men dem får du googla dig fram till själv). Sticka din egen disktrasa, det är väl en höjdare! Eller att göra ett mobilfodral av en gammal ylletröja. Eller kanske tälja sig några snygga blompinnar... Rönnkransen ska jag absolut göra med mina elever när har lektioner ute, kommer att bli snyggt i klassrummet!
Ha det gott och hör av dig när du hör något!
Svärmor Anna

Anonym sa...

Förresten...har hittat en sida till som jag kan använda med mina elever, den här gången 6:orna som jag har i musik. Den är en blogg som det finns en låtlista med sommarens låtar 2010. Listan är redan utskriven, men måste dock kollas upp via Spotify och Youtube, innan jag använder den med eleverna (ja, jag vet att det finns listor på andra ställen med...). Har dock noterat att sommarens mest spelade låt (hör den jämt i radio), Alejandro, med Lady Gaga inte finns med på listan. Detta ser jag dock som ett sundhetstecken, eftersom det visst ska vara bra låtar på listan (måste jag ju kolla upp, förstås, se ovan).Finns det fler låtar på den där listan tro?
Svärmor igen (skolan börjar nästa vecka, bäst att vara förberedd)

Ellinor sa...

Hejsan Alkisar och svärmodrar (obs, ej att förväxla!)

Ni får ringa hur mycket ni vill, men jag måste erkänna att jag blir besviken varje gång telefonen ringer, för hittills har det inte varit Josef. Ni kommer nog märka här på bloggen (och på facebook och via sms och diverse telefonsamtal) när Josef har ringt.

Slöjdande är ju inte riktigt min grej, men jag lovar att tipsa honom. Kanske ska tipsa nyblivne slöjdläraren Adrian också?

Och du har så rätt, svärmor, Alejandro kan vara den mest överskattade låten just nu. Och just därför har jag sammanställt en bra låtlista för sommaren 2010 till Josef!

Josef K sa...

Hej min alskade fastmo. Du far tycka att jag ar en idiot som inte kommer ringa foran helgen men jafg har inte teckning i BAker Lake. Nog for att det ar civilisation men vagarna som gar har gar mellan flygpaltsen och byn och till guldgruvan, och fastan att jag forsokt far telefonen inte kontakt. imorgon flyger jag till winnipeg - dar har jag teckning

Ellinor sa...

Jag längtar tills du ringer. Och jag tyckte (när jag vaknade av att Samuel ringde och sa att du hade varit inne på facebook) att du var en idiot som bara skrev en massa på facebook och inte ringde.. Men du är oskadd och mår bra, så det får jag helt enkelt leva med :)