tisdag 31 mars 2009

STOCKHOLM, del 2

Söndag 29/3
Natten till söndagen var man tvungen att vrida fram klockan en timme, och det gjorde vi. Men Josef ställde klockan en timme fel (ni vet när man tänker "halv nio, det är ju 9:30!") så det blev en stressig morgon ändå!

Men, men, det hela kändes mycket bättre när vi kom till Ekovaruhuset. En jättemysig butik med lagom hög mysig, trevlig personal och ekologiskt sortiment. Då kunde vi slappna av. Eller, det var inte så avslappnande att jag hittade en jättemysig och fin tröja som hade perfekt Ellinor-stil, för den kostade 1300 SEK..

Resten av dagen spenderades på Naturhistoriska Riksmuseet.

Tjuvlyssnat på Naturhistoriska:
En mamma och hennes barn luktar på olika flaskor och ska sedan para ihop doften i flaskorna med en bild på ett föremål.
Mamman: ...Vanilj. Den här doftade vanilj. Få se.. men det finns ju ingen bild på vanilj. ..Då tar vi tjära!

Nu vet vi alltså att folk är helt hopplösa på dofter.. Jag och Josef hade bara ett fel av 9! Och nu vet vi också var folk gör av sina entréklisterlappar efter besöket:


Josef passade också på att krypa in i ett ihåligt träd som stod nära tunnelbanestationen.


När Josefs tåg hade åkt funderade jag på att åka SJ 1 Klass hem, men jag skippade det.


Det blev X2000 istället.

2 kommentarer:

Josef K sa...

fint skrivet ellinor. men du borde ta 1a klass the next time

Ellinor sa...

Tack för stödet pojken min! Vad tyckte du om presenten, förresten?