onsdag 27 maj 2009

Friluftsliv: Special Edition 1

Friluftare är konstiga, det konstaterade vi för länge sedan. Att det är smittsamt vet vi också. Så smittsamt att man nu kan avslöja att jag håller på att bli lite friluftig när man kollar innehållet i min kamera.*
Därför (och dels för att jag saknar alla mina friluftspolare som är borta till på söndag) kommer jag nu lägga upp en bild från min kamera. Förutom bilden kommer det även finnas en fråga, en fråga som bara en sann friluftare kan svara på.
Denna bild är inte direkt rent "friluftig", utan har snarare inriktningen "trähantverk":
'

Hur stor är vrilen?

*Ellinor sitter en helt vanlig dag i bussen påväg hem. Hon tittar ut genom fönstret och det första hon tänker är "Oj, en stor vril. Coolt". Sedan tar hon direkt fram kameran och tar ett kort. -Varför??? För att friluftares intressen sätter sej djupt och omedvetet.

Det var först när jag tömde kameran, en månad senare, som jag insåg vad jag hade gjort. "Vad är det här för bild?"... "Har jag tagit den?" .."Oj, en stor vril. Coolt!" .."Wait a minute.. flashback! Jag har tagit den."

5 kommentarer:

Jeanette sa...

hihi vad söt du är :)

Rasmus sa...

Eftersom jag är en person utan dessa kunskaper tackar jag Wikipedia för en utmärkt förklaring.

Fredrik Fluff Olsson sa...

Geeek!

Ellinor sa...

Rasmus: Jo, jag undrade hur många av mina läsare som skulle vara tvungna att kolla upp ordet.. :) Vet man inte vad det är tror jag att bilden inte säger en någonting. Då undrar man säkert vad som är grejen. "Är det det röda huset???" "Eller det blå???"

Josef K sa...

det är en förbannat konstig vril. m,an är tvungen att hugga bort m,ycket för att kunna få nån använding av det. jag kommer närmre mitt mål. att få ellinor till friluftare