torsdag 14 maj 2009

Sharing, telling

Saker att berätta, saker att dela med sej av. Det har jag och därför tänker jag nog fortsätta med bloggen lite till.

Just nu är det så mycket röra (engelskatenta imorgon!) i mitt huvud att jag inte kan strukturera det hela till ett särskilt givande inlägg. Men, jag ska ändå försöka dela med mej av vad som pågår i mitt liv: planer inför framtiden.

Allting har kommit som en stor bomb på en gång. Jag letar lägenhet för mej och Josef. Och Josef letar också lägenhet. Jag trodde att vi var inne på samma spår, men det är vi inte. Och det ställer till problem. Hur ska vi kunna flytta ihop om vi inte kan bestämma oss för vilken sorts lägenhet vi vill ha? Tidigare idag kändes det hopplöst. Det kändes som om vi var sura på varandra, bara för att vi ville samma sak, men med olika vägar dit.
Vad vi vill ha? En 2:a eller 3:a på lagom avstånd från universitetet, centrum och blivande vänner, en lägenhet som vi kan göra till vår egen.
Hur ska vi komma dit? Flytta till studentgettot nummer 1, säger jag, och byta upp oss efterhand. När vi känner staden, har samlat ihop mer köpoäng och har cykelavstånd till varenda lägenhetsvisning. Det är min åsikt. Josef tycker annorlunda: Skaffa en lägenhet i ett "bra område" direkt och hoppas på att just den är drömlägenheten.

Men vi har ju samma mål, egentligen. Han ringde tidigare idag och sa "Det känns så knepigt. För det känns som om jag är sur på dej, men det är jag ju inte." Och det är han inte. Och jag är inte sur på honom. Oavsett vilken väg vi tar kommer vi få bo tillsammans, och det är ju det viktigaste.

Okej, om jag går ifrån allt romantiskt dravel, så kan jag också passa på att berätta att augusti kommer bli stressat som as för min del (flytt? SÅM? paddla?). Har inte Håkan skrivit en låt som heter Augusti i helvete? Så kommer det bli. Ge mej mer tid!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är verkligen inte lätt det där att välja lägenheter... Speciellt inte om man är två som ska komma överens.. =P
Men jag tror och hoppas att det kommer gå jättebra för er två!
Kramar!

Ellinor sa...

ettunK: ..och det kommer säkert gå finfint för er två också! Kramar