tisdag 12 maj 2009

To blog or not to blog

Bloggen startade jag i Innsbruck. Den var en smidig länk till alla därhemma. Sedan fick den vara kvar, och jag har skrivit då och då och delat med mej av saker jag har gjort och funderingar jag har haft.

Men, nu när jag tänker efter fyller den ingen funktion. Och inspirationen är borta.
Den är bara en av alla bloggar som finns där ute.

  • 20% av alla bloggar skrivs av morsor med för mycket fritid och för lite att skriva om
  • 20% av alla bloggar skrivs av morsor med för mycket fritid och för mycket pyssel/inredning att skriva om
  • 20% av alla bloggar skrivs av tjejer i åldrarna 14-20, som bara skriver "Nu var jag hos min pojkvän, åh vad han är söt! Puss på dej älskling" och "Idag ska jag på spinning och sedan ska jag äta sallad!"
    (i denna grupp kan man även hitta kids som bara delar med sej av att livet är skit och att alla kompisar är dumma i huvudet..)
  • 20% av alla bloggar skrivs av tjejer som bara kan skriva orden "Dagens outfit" och "Vill ha!"
  • Övriga bloggar handlar om lite diverse, bl.a. om saker från kategorierna ovan, och det finns till och med dem som är läsvärda.
Vart passar min blogg in?
Jag vet inte, för det är nog slut med den på ett tag nu.

Vi ses på telefonen eller i verkligheten. Där trivs jag bäst för tillfället.

4 kommentarer:

Hanna Joel sa...

Hehe jag tycker din hamnar under de läsvärda. Men jag förstår absolut att det kan kännas meningslöst.
Vi ses i verkligheten då! Eller på Facebook då... ;)

Kram

Josef K sa...

för facebook är ju höjden av verklighet.....

Anna sa...

Ellie! Det här som var vår lilla kommunikationslänk... Då jag fortfarande inte förstår hur jag svarar på kommentarerna på min blogg... Men fattar också, jag startade ju min blogg av samma anledning som du och när jag kommer hem går den nog också ett säkert slut till mötes. Ta hand om dig!

Ellinor sa...

Anna: att svara på sin blogg är busenkelt. Det är ju bara att skicka en kommentar, som jag gör nu!