tisdag 26 maj 2009

Giftastankar?

Idag gjorde jag ett test på facebook. Och detta test var, precis som alla andra test på facebook, jätteseriöst. Efter 5 knasiga frågor och 3 sekunder kunde experterna fastslå att jag kommer gifta mej den 7:e mars 2011. Fantastiskt. Jag har alltid drömt om att gifta mej en kall, tråkig måndag.

Varför gjorde jag detta test? Lite för att det fina rosa hjärtat som var bredvid testet såg väldigt inbjudande ut. Och lite (bara liiite) för att jag saknar honom. Egentligen ska jag vara glad som inte hört något från Josef på 11 dagar, det betyder ju att allt går bra på färden. Friluftare hör verkligen inte av sej i onödan.

Men, vad möttes jag av när jag hämtade posten idag??? Jo, en spretig handstil. En fruktansvärt oläsligt spretig handstil. Och gissa om jag älskar den handstilen!* Jag blev så till mej att jag läste vykortet en 3-4 gånger på raken! Sedan åkte jag till Skövde och skrev tenta, och när jag kom hem igen läste jag det en gång till. Och sedan insåg jag "Jag har inte vänt och kollat på framsidan. På själva vykortet.."

Det är absolut inget julkort.
Det är helt klart ett kärlekskort.
För kärleken är röd. Och full med blommor.
Och söta små flickor i tomteluvor. Så det så.

*Okej, jag avskyr den handstilen, det har tagit mej år att tyda den.. Men nu har jag kommit på: att ha en pojkvän som skriver ruskigt fult är ganska bra. För vykort kan alla läsa. Men Josefs vykort kan bara jag läsa. Så det blir alltid privat!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan faktiskt också läsa dem, så det så!
"Svärmor"

Ellinor sa...

Svärmor: Förvisso, men de som jobbar på posten kan inte läsa vykorten. :)

Kojak-marcus sa...

Eller så kan man tolka det som att röd står för blod och liljorna för död. Det där är inget kärleksbrev, det är ett hot.

Fredrik sa...

Håller med honom!
Bäst du låser dörren nästa gång han kommer förbi. Sådana galningar vill man ju inte ha med att göra.

Och jag har varit på bal.

Ellinor sa...

Fredrik och Marcus: Skönt att se att ni äntligen är överens om något! Men, jag håller tyvärr inte med er. Och Marcus, när blev julstjärnor "liljor"???

Fredrik: Hur var det på balen????

Marcus sa...

Ha! Jag fick dig att erkänna. När blev julkort kärlekskort?

Ellinor sa...

Marcus: Jag förnekade aldrig att de var julstjärnor, jag var bara lite diskret och kallade dem "blommor" i mitt blogginlägg.
Och julkort blev kärlekskort den 25:e maj, då Josef skrev ett julkort till mej i syftet att uttrycka sin kärlek till mej. End of story.

Men, om du verkligen måste veta, så tycker jag att det är ett kombinerat jul- och kärlekskort. Som skickades i maj.