måndag 4 maj 2009

Sjöviks förbannelse?

I helgen var jag på kurs på Sjöviks folkhögskola. Paddelkurs. Så nu har man blivit pro. Och magsjuk.
Någon som känner igen detta?

Tidigare har jag nämnt att friluftare har en egen humor. Och kanske är det så att de har ett alldeles eget, unikt immunförsvar också. För varje gång de har kurs blir någon deltagare sjuk.

En föredetta sjöviksfriluftare sa till mej att hemligheten ligger i vattnet. Kan det vara så att man blir sjuk av vattnet där om man inte är van att dricka det? Kanske. Med tanke på hur kasst jag har mått i dag och igår tänker jag inte ta några risker, dvs, jag kommer aldrig någonsin dricka Bäsingens vatten igen..

5 kommentarer:

ida sa...

Men du blir frisk till flarken eller? VI ska hålla ihop! !!!! :)<3

Frida Siljebäck sa...

Hihi, känner mycket väl igen det där! :P Det är något skumt med Sjövik..

Anna sa...

Och jag känner väl igen känslan av att vara magsjuk... Usch...
Hoppas du är bra nu iaf:)

Och du och pojken får mer än gärna komma och hälsa på mig i Paris!!!

Rasmus sa...

Själv blev jag magsjuk efter min resa i Mexiko förra veckan. Har tyvärr råkat smitta många i min omgivning.

Josef K sa...

jag tror att du är härdad nu.