onsdag 5 mars 2008

Hej mitt vinterland

Igår kväll åt hela klassen österrikisk mat i en liten stuga i bergen (40 minuters promenad från studenthemmet där jag bor). Som vanligt var det bra priser, gott och stora portioner. När vi gick hemmåt snöade det, och det fortsatte att snöa hela natten och en bra bit in på dagen. Nu är det vitt överallt, men det har redan börjat smälta..

Konstigt, dagen Josef kom var det 20 grader varmt och strålande sol, och nu är det kallt, riktigt kallt. Jaja, på sistone har vädret ändrat sej lika ofta här som Markus brukar skriva att det "rycker i baguetten".

Tågbiljett hem till Sverige ska jag kolla upp på fredag, då vi är lediga. Iochförsej är vi lediga idag med, men det är ju fucking freezing.

2 kommentarer:

Josef K sa...

Ellinor du får skicka ett mejl och sånt till mig om vilka tider du tar så att jag vet det. det vore skönt. Älskar dig mycket och du kommer snart. det är bra.

Anonym sa...

"Älskar dig mycket och du kommer snart. det är bra."


- Spara era sexlekar till sovrummet, inte bloggvärlden!



Förlåt, men den vitsen var allt för gratis för att ignorera. Sry.