måndag 16 mars 2009

Äntligen jobb!

Jag har ju jobbat lite till och från som vikarie på högstadieskolan i Töreboda. Det har funkat väldigt bra och jag har fått en del långa vikariat, men oftast får man ett telefonsamtal någon gång runt klockan 07.35-07.45 på morgonen och blir tillfrågad om man kan jobba.

Och det kan jag oftast inte, eftersom bussen på morgonen går klockan 07.40.

Dessutom har jag ibland kunnat hinna med bussen, eftersom jag har varit vaken på morgonen (och jag har alltid en väska iordning med alla saker jag behöver) men sagt nej ändå.
För jag har planer. Jag har ju ett liv och jag har saker jag vill göra. Ibland är det lite plugg, ibland en tripp till Göteborg, ibland till Sjöviks folkhögskola. Jag kan ju inte bara sitta hemma och vänta på att någon från skolan ska ringa.

Sedan har jag även blivit tillfrågad om lite längre vikariat, men får jag en förfrågan om 4 dagar, men bara kan ta 3, då är det någon annan som får alla dagarna. Och det förstår jag, men det känns ju lite tråkigt. Jag vill ju ställa upp.

Men idag, äntligen, ringde det i telefonen och jag sa "Japp, jag kan jobba idag" ... "Yes, imorgon också!"

Gött, gött.

Hälsningar från Centralskolan, Töreboda

7 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad jobbigt att inte veta långsiktigt... Vad är planen?

Ellinor sa...

Planen är ju att jobba så mycket som möjligt under våren, så jag har lite pengar som jag kan lägga undan till hösten.

För till hösten blir det förhoppningsvis civilekonomi-studier i en stad där Josef också bor -i samma lägenhet vore ju toppen ;)

Och just nu pluggar jag 75% på högskolan i Skövde (strökurser, engelska och psykologi) så jag har en del att göra.

Så är det!

Rasmus sa...

....och återigen tänker jag på tv-programmet med samma namn när du nämner skolan...

Anonym sa...

Om jag var tvungen att säga en färg efter att ha läst detta inlägget skulle jag nog säga beige.

Ellinor sa...

Marcus: Det finns faktiskt folk som klagar på att jag inte berättar så mycket på min blogg om vad jag gör på dagarna. Jag försöker att tillmötesgå alla mina läsare så mycket jag bara kan, men din kritik (som inte ens är en gnutta konstruktiv) hjälper inte!
Jag gör så gott jag kan!

Anonym sa...

Det där var varken menat som ett klagomål eller kritik. Det var bara en färg. Och den kommentaren var lila.

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen Josef!

//GA