fredag 27 mars 2009

Min julklapp!

Idag sticker jag till Stockholm och där ska jag vara hela helgen tillsammans med min underbare Josef! Jag fick en helg i Stockholm av honom i julklapp, men eftersom våra scheman har varit lite upppbokade får vi ta presenten först nu. Men, det känns nästan som om det är jul nu, med tanke på att det praktiskt taget är snöstorm här hemma..!

Något som inte känns som jul är stämningen som en del människor skapar.
Det värsta jag vet är folk som verkligen går in för att göra livet surt för andra. Som den där kärringen på tåget häromdagen.. Jag och Knutte åkte tåg till Skövde och jag pratade med Olivia i mobiltelefonen. Samtalet var jättetrevligt och vi uppdaterade varandra på allt möjligt som hade hänt sedan vi pratades vid senast. Och när jag sedan skulle gå av stod det en tant bakom mej och kommenterade allt jag sa! Med mycket stark sarkasm i rösten sa hon saker som "Oj, vilket intressant samtal!", "Jätteroligt, verkligen." och "Vilken respekt folk visar för sina medpassagerare!"
Aaargh! Jag blev så förbannad! Och det värsta var att när jag hade lagt på fortsatte hon! "Verkligen roligt! Vilket intressant samtal du hade!"
"Ja, det var ett jätteintressant samtal" sa jag "för jag pratade med min bästa kompis som bor i Arjeplog!"
Jag var så förbannad att jag kunde ha slått till henne. På riktigt.

Det spelar ingen roll om mitt samtal var ointressant för henne. Hon kunde struntat i att lyssna, men det gjorde hon inte. För det är så de gör. De tjuvlyssnar tills de tröttna och sedan klagar de! Och senast jag kollade så kunde man sitta i en mobilfri vagn om man inte ville bli störd och om man verkligen inte klarar av andra människor kanske man borde skita i att åka kollektivt överhuvudtaget!
Dessutom: Hur mycket respekt visar man sina medpassagerare om man säger nedvärderande saker om dem och dömer dem? Jag slår vad om hundra spänn att hon inte hade vågat säga ett ljud om jag hade varit kille och 1,90.

Jävla surkärring.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att ni har det jättebra i STHLM och att resan inte innefattar respektlösa medresenärer. ^^