tisdag 3 mars 2009

Kanotbygge och annat

Här kommer lite bilder som får berätta om hur mina dagar på Sjövik var!

Första kvällen blev lite sen. Kl. 00.45: Josef gäspar och jag och Alma diskar efter middagen.

Kl. 08:00. Denna härliga morgon möttes vi av när vi vaknade.

Sedan gick två glada kanotbyggare och en gäst (moi) till Woodstock.

Där väntade kanoterna på att bli ompysslade

Josef och Alma arbetade från morgon..

..till kväll.

Sjövikseleverna är rediga och har byggt en himla massa kanoter under året. En del av dem kan man beskåda i Woodstock, om man bara tittar upp i taket.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Vi har flyttat, mamma Jorunn och jag. Och jag har målat om i mitt rum för det såg gräsligt ut innan.

Josef K sa...

jä, så är det. Mycket bra blev kanoten.

Anonym sa...

Hej.
Vore kul att se kanoten framöver, och inte bara höra om den på radio.
Ha det bra.
MVH Tommy j.

Ellinor sa...

Tommy: Om du har klagomål på att kanoten har synts för lite ber jag dej att vända dej till ägaren: Josef K.
Den latingen har inte lagt upp en enda bild på den på sin blogg!
Men jag är säker på att det kommer och att han kommer paddla den flitigt, så du får nog se den ;)